سیاسی

انتقاد امارات از هدف قرار گرفتن غیر نظامیان در غزه و اسرائیل

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای تأکید کرد که حملاتی که گروه حماس به شهرها و روستاهای اسرائیل در نزدیکی غزه انجام می‌دهد تنشی شدید و پرمخاطره خواهد بود.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای تأکید کرد که حملاتی که گروه حماس به شهرها و روستاهای اسرائیل در نزدیکی غزه انجام می‌دهد تنشی شدید و پرمخاطره خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه امارات امروز (دوشنبه 9 اکتبر) در بیانیه خواستار حفاظت از جان و مال غیر نظامیان شده و بر اولویت فوری پایان دادن به خشونت و حفاظت از جان غیر نظامیان تأکید کرده است.

در این بیانیه تأکید شده که حملات حماس به شهرها و روستاهای اسرائیلی نزدیک نوار غزه از جمله شلیک هزاران راکت به مجموعه‌های مسکونی تنشی پرمخاطره و بزرگ است.

امارات همچنین نارضایتی شدید خود نسبت به گزارش‌ها درباره «ربوده شدن افراد غیر نظامی اسرائیلی از خانه‌هایشان و گروگان‌ گرفتن آنها» را ابراز و بر ضرورت برخورداری غیر نظامیان دو طرف از امنیت کامل به موجب قوانین بین‌المللی و خودداری از هدف قراردادن آنها در نزاع تأکید کرده است.

دولت امارات همچنین به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و خواستار اقدام دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترده شدن سطح تنش در منطقه شده است.

امارات همچنین از جان باختن شهروندان اسرائیلی و فلسطینی در نتیجه خشونت‌ها ابراز تأسف عمیق کرده و طرفین نزاع را به کاهش تنش و جلوگیری از تشدید خشونت فراخوانده است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین المللی خواسته شده که در کنار هم برای جلوگیری از خشونت‌هایی که موجب بی ثباتی در سطحی فراتر از سرزمین‌های فلسطینی می‌شود و نیز جلوگیری از دخالت گروه‌های دیگر در این نزاع تلاش کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که جامعه جهانی باید در برابر این اقدامات خشن که در پی سنگ‌اندزای در تلاش‌های منطقه‌ای جاری برای گفت‌وگو و همکاری و هم‌زیستی است با قاطعیت بایستد و اجازه «ویرانی وجودی» با حمله به منطقه‌ای که مردمانش به اندازه کافی از بحران و جنگ آسیب دیده‌اند را ندهد.

وزارت خارجه افزوده که با جدیت با همه شرکای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای بازگشت آرامش و کاهش تنش در اسرع وقت و ازسرگیری مذاکرات حل و فصل نهایی موضع بر اساس راه حل دو کشوری تلاش می‌کند.

همزمان رئیس امارات در تماس‌های تلفنی با پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس جمهور سوریه و رئیس اسرائیل و نخست‌وزیر کانادا تحولات جاری در منطقه را بررسی و بر ضرورت توقف تنش و حفاظت از جان غیر نظامیان تأکید کرده است.

همچنین عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود آنتونی بلینکن تنش در غزه را بررسی و بر ضرورت کاهش تنش تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا