سیاسی

لاوروف در دیدار ابوالغیط: تنش اسرائیل و فلسطین باید فورا متوقف شود

وزیر خارجه روسیه در دیدار دبیرکل اتحادیه عرب بر لزوم توقف تنش میان اسرائیل و فلسطین در اسرع وقت تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بر لزوم توقف تنش میان اسرائیل و فلسطین در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که حوادث اخیر ثابت کرد که وضعیت کنونی قضیه فلسطین تداوم ناپذیر است.

لاوروف در دیدار احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که امروز برای بررسی همه جوانب همکاری فیمابین از جمله نشست های آتی روسیه و اعضای اتحادیه عرب برنامه ریزی کردیم و این را بررسی خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود که نقطه عطف شدید و بی سابقه در درگیری میان فلسطین و اسرائیل که بارها تاکید کرده وضعیت کنونی در منطقه درگیری غیر قابل دوام است، نیازمند برخی اصلاحات در دستور کار ما است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که من اطمینان دارم روسیه و اتحادیه عرب و همه اعضای آن می توانند و باید در حل مشکلات مشارکت کنند و در مقام نخست به خون ریزی و رنج غیرنظامیان پایان دهند.

لاوروف به ابوالغیط گفت که ما آماده همکاری با شما و سایر کشورها که اهتمام صادقانه ای برای برقراری صلح پایدار در خاورمیانه و تضمین امنیت کشورهای منطقه بدون استثنا از جمله فلسطین نشان می دهند، هستیم.

از طرفی دیگر ابوالغیط خواستار پایان جنگ شد اما هشدار داد که خشونت این چنینی در خاورمیانه در صورت حل نشدن قضیه فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی توضیح داد که رویدادهای این چنینی حتی اگر در این سطح نباشد، در آینده به دلیل نبود هرگونه چشم انداز سیاسی یا تلاش برای حل قضیه فلسطین، ادامه خواهد داشت.

دبیرکل اتحادیه عرب بر لزوم ایجاد راه حل عادلانه برای قضیه فلسطین از طریق مذاکرات تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا