خبر اولسیاسی

پیشنهاد امریکا به اسرائیل درباره عملیات آزاد کردن اسیران اسرائیلی از دست حماس

یک مقام نظامی امریکایی به CNN خبر داد که کشورش برنامه‌ریزی برای عملیات ویژه با حمایت اطلاعاتی برای آزاد کردن اسیران اسرائیلی از دست حماس را به اسرائیل پیشنهاد کرده است.

میدل ایست نیوز: یک مقام نظامی امریکایی به CNN خبر داد که کشورش برنامه‌ریزی برای عملیات ویژه با حمایت اطلاعاتی برای آزاد کردن اسیران اسرائیلی از دست حماس را به اسرائیل پیشنهاد کرده است.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که این حمایت شامل حضور میدانی نیروهای امریکایی در اسرائیل نمی‌شود و در عوض امریکا در عرصه اطلاعاتی با اسرائیل همکاری می‌کند.

به گفته این مقام همچنین امریکا حاضر است است که از طریق ستاد مرکزی امریکا یا فرماندهی عملیات ویژه امریکا به اسرائیل کمک کند.

این مقام افزود که این پیشنهاد در گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع امریکا و اسرائیل مطرح شده است و تأکید کرد که در چارچوب این پیشنهاد کارشناسان زبده اف بی آی برای کمک به نیروهای امنیتی اسرائیل در شناسایی اماکن نگه‌داری این اسیران به اسرائیل اعزام خواهند شد.

اسرائیل تاکنون عدد دقیقی از تعداد اسیرانی که به دست حماس افتاده‌اند ارائه نکرده است.

«جلعاد ارادان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در گفت‌وگو با CNN تعداد این اسیران ــ که از آنها به گروگان یاد کرد ــ 100 تا 150 تن برآورد و تأکید کرد که چنین تعدادی بی سابقه است.

پیش تر «موسی ابومرزوق» از سران حماس نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که هنوز تعداد اسیران شمارش نشده اما تعدادشان بیش از صد نفر است.

پیش از این، پایگاه خبری «اکسیوس» به نقل از 3 منبع امریکایی و اسرائیلی خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» در گفت‌وگوی روز یکشنبه خود با رئیس جمهور امریکا تأکید کرده که گزینه‌ای جز ورود زمینی به غزه وجود ندارد.

وی تأکید کرده که اسرائیل نباید در خاورمیانه ضعیف ظاهر شود و باید بازدارندگی خود را با همه توان بازیابد.

بر اساس این گزارش بایدن در این گفت‌وگوی مسئله «گروگان»های در بند حماس را مطرح کرده اما نتانیاهو تأکید کرده که اکنون وقت مذاکره نیست و باید اقدام میدانی کرد.

یک منبع امریکایی پیش‌بینی کرد که برخورد بایدن با جنگ کنونی غزه شبیه همان برخورد وی در جنگ غزه سال 2021 باشد که علنا از اسرائیل حمایت کرد.

این گزارش افزوده که بایدن از نتانیاهو درباره خطر تنش در جبهه شمالی از جانب حزب‌الله شده و نتانیاهو تأکید کرده که این موضوع موجب نگرانی است اما راهی جز ورود زمینی به غزه وجود ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا