سیاسی

رایزنی سران مصر و عمان درباره اوضاع فلسطین

سلطان عمان و رئیس جمهور مصر درباره تحولات جاری در نوار غزه و اسرائیل گفت و گو کردند.

میدل ایست نیوز: هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره تحولات جاری در نوار غزه و اسرائیل گفت و گو کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق آنچه در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده، این امر روز چهارشنبه در تماس تلفنی سلطان عمان با رئیس جمهور مصر روی داد.

در این تماس به تنش های جاری میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی در سایه پیامدهای جدی بر امنیت و ثبات منطقه و وخامت اوضاع انسانی پرداخته شد.

دو طرف در مورد اهمیت یکپارچگی تلاش ها برای تشویق همه طرف ها به آرامش و کاهش خشونت به توافق رسیدند و تماس های جاری در این زمینه را بررسی کردند.

سران عمان و اردن در این تماس بر ضرورت پیشبرد تلاش های جاری برای دستیابی به راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مسئله فلسطین بر اساس راه حل «دو کشوری» تاکید کردند.

در پنجمین روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی، حملات اسرائیل به مناطق مختلفی از نوار غزه همچنان ادامه دارد و از ساعات پیش حملات در مناطق گوناگون شهر غزه تشدید شده است.

دفتر رسانه ای دولت در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه به هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین نیز شمار قربانیان را 1055 شهید و 5184 زخمی اعلام کرد.

صبح شنبه حماس، مناطقی از اسرائیل را هدف حملات شدید موشکی قرار داد و پس از آن اسرائیل نیز عملیاتی را در پاسخ به این حمله آغاز کرد.

نیروهای حماس با ورود به شهرک های جنوبی اسرائیل کنترل برخی از مناطق اسرائیل را به دست گرفته و شماری از اسرائیلی ها را به اسارت درآورده اند.

گفتنی است گروه‌های مقاومت در غزه عملیات طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

اسرائیل نیز در پاسخ به این عملیات، عملیات شمشیرهای آهنین را آغاز کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا