اقتصادیسیاسی

آغاز پروژه‌های کاهش کربن در میدان شرق بغداد

نخست وزیر عراق گفت که پروژه های کاهش کربن را با تامین مالی اوراق قرضه کربن برای پروژه های گازی در میدان شرق بغداد آغاز کرده ایم.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق گفت که پروژه های کاهش کربن را با تامین مالی اوراق قرضه کربن برای پروژه های گازی در میدان شرق بغداد آغاز کرده ایم.

طبق بیانیه نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه و در جریان سفرش به روسیه، در ششمین نشست مجمع هفته انرژی روسیه در مسکو شرکت کرد.

وی در سخنرانی خود در این مجمع گفت: همکاری در زمینه انرژی برای مقابله با چالش برق و صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی، اقداماتی است که موجب پیشرفت می شود و در رویارویی با افزایش تقاضا به انرژی ما را یاری می کند.

السودانی افزود: عراق به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی و عدم تکیه اقتصادش تنها بر نفت است.

وی ادامه داد: دولت ما نگاه خود را به تحول انرژی جهانی معطوف کرده که شامل پروژه های کاهش کربن و بهره وری انرژی است.

نخست وزیر عراق بیان داشت: عراق با افزودن ظرفیت‌های تولید انرژی خورشیدی که حدود سه هزار مگاوات برآورد می‌شود، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرفت زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که تا سال 2030 یک سوم نیاز برق داخلی را از طریق سرمایه گذاری در منابع تجدیدپذیر پوشش دهیم.

السودانی اظهار داشت: ما همچنان به ارتقای تکنیک های استخراج سوخت فسیلی با در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی در این زمینه ادامه می دهیم.

وی گفت: سرمایه گذاری گاز از طریق دور پنجم و ششم صدور مجوز، فرصت فعالیت و همکاری با شرکای جهانی را ایجاد می کند و به یکپارچگی بیشتر خواهد انجامید.

نخست وزیر عراق ادامه داد: پروژه «جاده توسعه» را به مرحله اجرا درآوردیم و طرح های آن را پیش بردیم. این پروژه بسته ای از اهداف مثبت اقتصادی را در میان مدت و بلندمدت به همراه دارد.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد ارتباط عملی ممکن و امیدوارکننده بین کشورهای منطقه و جهان از طریق پروژه جاده توسعه هستیم.

السودانی اضافه کرد: ما نیاز مبرمی به هماهنگی مشترک و جلوگیری از رقابت منفی برای دستیابی به تعادل در بازار انرژی داریم.

وی همچنین گفت: برخی، سازوکار هماهنگی اتخاذ شده در اوپک پلاس را زیر سوال می برند، اما ما بر لزوم ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و پیامدهای سیاسی و اجتماعی آن تاکید داریم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت ما اصلاحات اقتصادی و تنوع بخشی به اقتصاد را از طریق پروژه های انرژی، صنعت، پتروشیمی، کود و خدمات اجتماعی در اولویت قرار داده و ما طرحی را برای آغاز این پروژه ها تدوین کرده ایم که شامل 11 زمینه است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا