سیاسی

نماینده فسلطین در سازمان ملل: عملیات اسرائیل در غزه «نسل کشی» است

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که بمباران نوار غزه و تصمیم به محاصره کامل آن توسط اسرائیل به حد نسل کشی رسیده است.

میدل ایست نیوز: نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که بمباران نوار غزه و تصمیم به محاصره کامل آن توسط اسرائیل به حد نسل کشی رسیده است.

به گزارش «النهار» ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در پیامی به شورای امنیت گفت که تلاش برای تحت سلطه درآوردن مردم با بمب، از بین بردن موجودیت ملی آنها و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، به حد نسل کشی رسیده است.

وی افزود: این اقدامات جنایات جنگی است.

پیش از این، جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفت که می داند اسرائیل به دنبال اجرای مفهوم واقعی محاصره نیست. وی افزود که واشنگتن با دولت اسرائیل درباره اقداماتش در این زمینه صحبت می کند.

گفتنی است صبح شنبه حماس، مناطقی از اسرائیل را هدف حملات شدید موشکی قرار داد و پس از آن اسرائیل نیز عملیاتی را در پاسخ به این حمله آغاز کرد.

نیروهای حماس با ورود به شهرک های جنوبی اسرائیل کنترل برخی از مناطق اسرائیل را به دست گرفته و شماری از اسرائیلی ها را به اسارت درآورده اند.

گفتنی است گروه‌های مقاومت در غزه عملیات طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

با ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و نیروهای فلسطینی در نوار غزه برای پنجمین روز پیاپی، شمار شهدای فلسطینی به 950 تن رسید در حالی که شمار تلفات اسرائیل به 1200 تن افزایش یافت.

در ادامه درگیری‌ها دفتر سازمان ملل در فلسطین (انروا) اعلام کرد که 250 هزار فلسطینی در داخل غزه آوار شده‌اند که اکثرشان در مدارس تابع سازمان ملل در شرایط بسیار سخت به سر می‌برند.

همچنین ارتش اسرائیل صبح امروز (چهارشنبه) با اعلام نام 14 سرباز دیگر، از افزایش تلفات نظامی خود در عملیات «طوفان الاقصی» به 169 تن خبر داد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا