سیاسی

کاخ سفید: برنامه‌ای برای استقرار نیروهای امریکایی در اسرائیل نداریم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که هدف یا برنامه ای برای استقرار نیروهای رزمی امریکا در نبرد میان اسرائیل و جنبش حماس نداریم.

میدل ایست نیوز: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در مصاحبه با الشرق گفت: هدف یا برنامه ای برای استقرار نیروهای رزمی امریکا در نبرد میان اسرائیل و جنبش حماس نداریم.

وی در این مصاحبه که در واشنگتن انجام شد، تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز امریکا بر نیازهای اسرائیل برای دفاع از خود است، نه میانجیگری برای آزادی اسیران.

کربی اظهار داشت که در بین افراد اسیر شده توسط حماس، اتباع امریکایی نیز وجود دارند.

وی ادامه داد: می توانم تاکید کنم که اسیران امریکایی وجود دارند، می دانیم که تعداد کمی از امریکایی ها دستگیر شدند. ما نگرانیم که این عدد بیشتر شود. بنابراین در اعلام هر گونه عددی معذورم. ما با خانواده های برخی بازداشت شدگان در تماسیم و این به شناسایی مفقودان و بازداشت شدگان کمک می کند.

کربی خاطرنشان کرد که برخی از مفقودان امریکایی هستند که واشنگتن از از مکان آنان خبر ندارد و افزود: ممکن است برخی از آنان در میان بازداشت شدگان باشند و یا کشته یا مجروح شده باشند.

وی همچنین بر عدم وجود هدفی برای ارسال نیروهای رزمی امریکا در این نبرد تاکید و اعلام کرد که ایالات متحده منافع زیادی مربوط به امنیت ملی خود در خاورمیانه دارد و برای مقابله با تهدیدات امنیت ملی در این منطقه حضور نظامی کافی دارد.

گفتنی است صبح شنبه حماس، مناطقی از اسرائیل را هدف حملات شدید موشکی قرار داد و پس از آن اسرائیل نیز عملیاتی را در پاسخ به این حمله آغاز کرد.

نیروهای حماس با ورود به شهرک های جنوبی اسرائیل کنترل برخی از مناطق اسرائیل را به دست گرفته و شماری از اسرائیلی ها را به اسارت درآورده اند.

گفتنی است گروه‌های مقاومت در غزه عملیات طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

با ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و نیروهای فلسطینی در نوار غزه برای پنجمین روز پیاپی، شمار شهدای فلسطینی به 950 تن رسید در حالی که شمار تلفات اسرائیل به 1200 تن افزایش یافت.

در ادامه درگیری‌ها دفتر سازمان ملل در فلسطین (انروا) اعلام کرد که 250 هزار فلسطینی در داخل غزه آوار شده‌اند که اکثرشان در مدارس تابع سازمان ملل در شرایط بسیار سخت به سر می‌برند.

همچنین ارتش اسرائیل صبح امروز (چهارشنبه) با اعلام نام 14 سرباز دیگر، از افزایش تلفات نظامی خود در عملیات «طوفان الاقصی» به 169 تن خبر داد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا