سیاسی

نخستین تماس تلفنی رئیسی و بن سلمان با محوریت فلسطین

نخستین تماس تلفنی رئیس جمهوری ایران و ولیعهد عربستان با محوریت فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی اسرائیل انجام شد.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تماسی تلفنی از سوی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، در این تماس که نخستین تماس میان دو طرف پس از عادی سازی روابط فیمابین است، تشدید تنش نظامی در غزه و اطراف آن بررسی شد.

ولیعهد عربستان ضمن تاکید بر اینکه کشورش برای ارتباط با همه طرف های منطقه ای و بین المللی برای توقف تنش کنونی تلاش می کند، بر موضع عربستان در مخالفت با هدف قراردادن افراد بی گناه و رعایت اصول قانون بین المللی بشردوستانه تاکید کرد.

وی به نگرانی بسیاری از خطر وضعیت بشری غزه و آسیب به جان غیرنظامیان اشاره و بر موضع ثابت عربستان در قبال حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از تلاش ها با هدف تحقق صلح فراگیر و عادلانه که دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود را تضمین کند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی رئیس جمهور ایران نیز از نخستین تماس تلفنی رئیسی و ولیعهد عربستان با محوریت فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی اسرائیل خبر داد.

محمد جمشیدی چهارشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در اولین تماس تلفنی بین رئیسی و محمد بن سلمان، گفت‌وگوهای مهمی درباره فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی انجام شد.

وی تصریح کرد که در این گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه ای، دو طرف ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات اسرائیل و چراغ سبز امریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا