سیاسی

بلینکن: اسرائیل حق دارد از مردم خود دفاع کند

وزیر خارجه امریکا گفت که اسرائیل حق دارد از مردم خود دفاع و اطمینان حاصل کند که آنچه روز شنبه اتفاق افتاد، تکرار نخواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا گفت که اسرائیل حق دارد از مردم خود دفاع  و اطمینان حاصل کند که آنچه روز شنبه اتفاق افتاد، تکرار نخواهد شد.

به گزارش «الجزیره» محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر شامگاه جمعه در نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن، همتای امریکایی خود گفت: از دفتر سیاسی حماس در دوحه برای برقراری ارتباط با این جنبش و ایجاد صلح و آرامش استفاده می شود.

وی افزود: ما در حال تقویت تلاش ها با شرکای خود برای ایجاد یک گذرگاه بشردوستانه برای ارسال کمک به نوار غزه هستیم.

آل ثانی ادامه داد: گسترش دایره درگیری عواقب ناگواری خواهد داشت. تنها تضمین برای دستیابی به صلح، تشدید تلاش ها از طریق کانال های ارتباطی است.

وی اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا اقدامات نظامی را متوقف کنیم و غیرنظامیان غزه به خانه های خود بازگردند. تضمین امداد و کمک های بشردوستانه یکی از اولویت های ماست

وزیر خارجه امریکا نیز در این نشست خبری گفت: ما از نقش قطر در میانجی‌گری برای آزادی اسرای بازداشت شده توسط حماس قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: تمرکز ما بر ایجاد مناطق امن برای غیرنظامیان در غزه است.

بلینکن ادامه داد: همه کشورها باید اقدامات حماس را محکوم کنند.

وی اظهار داشت: ارسال کمک های بشردوستانه به غزه پیچیده است، زیرا حماس مانع از دسترسی به غزه می شود.

وزیر خارجه امریکا همچنین گفت: اسرائیل حق دارد از مردم خود دفاع کند و اطمینان حاصل کند که آنچه روز شنبه (7 اکتبر، شروع عملیات طوفان الاقصی) اتفاق افتاد، تکرار نخواهد شد.

گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل عملیات «شمشیرهای آهنین» را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به نوار غزه ادامه می دهد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا