سیاسی

شورای همکاری خواستار مداخله فوری جامعه جهانی در موضوع فلسطین شد

دبیرکل شورای همکاری گفت که تداوم حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه و فراخوان برای اخراج اجباری مردم فلسطین از این منطقه، مستلزم مداخله فوری جامعه جهانی است.

میدل ایست نیوز: دبیرکل شورای همکاری گفت که تداوم حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه و فراخوان برای اخراج اجباری مردم فلسطین از این منطقه، مستلزم مداخله فوری جامعه جهانی است.

طبق بیانیه روز شنبه دبیرخانه شورای همکاری، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری بر ضرورت مداخله فوری جامعه جهانی برای برقراری آتش بس و جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی علیه غیرنظامیان و دوری از وقوع فاجعه انسانی در فلسطین تاکید کرد.

البدیوی بر اهمیت یکپارچگی تلاش های بین المللی برای توقف رویکرد مجازات دسته جمعی اتخاذ شده توسط اسرائیل از طریق محروم کردن مردم غزه از نیازهای اولیه زندگی، که نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه است، تاکید کرد.

وی بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا برای توقف تجاوزات علیه غزه، یافتن راه حل سیاسی برای این بحران و دستیابی مردم فلسطین به حقوق قانونی خود در ایجاد کشور مستقل در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی، با قدرت و سریعا مداخله کند.

گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه 7 اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل عملیات «شمشیرهای آهنین» را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به نوار غزه ادامه می دهد.

منبع
دبیرخانه شورای همکاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا