سیاسی

واکنش مصر به تصاویر مسدود شدن گذرگاه رفح

مصر به تصاویر منتشر شده که نشان می دهد گذرگاه رفح به طور کامل با دیوارهای بتنی مسدود شده است، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: مصر به تصاویر منتشر شده که نشان می دهد گذرگاه رفح به طور کامل با دیوارهای بتنی مسدود شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش «اسپوتنیک» مصر تاکید کرد که گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه باز بوده و مسدود نشده است.

مصر فرودگاه بین المللی العریش را برای دریافت کمک ها از سوی طرف های بین المللی تعیین کرده و خواستار ضرورت اجرای فوری و ارسال کمک های انسانی به نوار غزه است.

پیش از این منابعی در گذرگاه رفح مصر گفتند که مقامات مصری در پی بمباران این گذرگاه توسط اسرائیل اقدام به نصب دیوارهای بتنی آماده در حد فاصل بین دو طرف گذرگاه رفح کردند.

گفتنی است گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و نوار غزه است.

ارتش اسرائیل روز جمعه در بیانیه ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرد: ارتش اسرائیل اطلاع داد که حدود 1.1 میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف 24 ساعت آینده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند.

همچنین یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داد.

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا