سیاسی

تاکید السیسی و فیدان بر لزوم توقف فوری خشونت در غزه

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه ترکیه بر لزوم تشدید تلاش های بین المللی برای توقف فوری خشونت و آرامش اوضاع در غزه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره میزبان هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، دو طرف درباره همکاری دوجانبه رایزنی و بر اهمیت تداوم همکاری برای پیشبرد روابط دوجانبه و انتقال به مرحله ای جدید طی دوره آتی تاکید کردند.

السیسی و فیدان درباره تداوم اقدامات متقابل و سازنده برای پیشرفت ملموس در مسیر فعالسازی سازوکارهای همکاری دوجانبه گفت وگو کردند.

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه ترکیه از طرفی دیگر به تنش نظامی در نوار غزه پرداختند و بر خطر فزاینده وضعیت کنونی و تهدید آن برای ثبات و امنیت منطقه تاکید کردند.

دو طرف به لزوم تشدید تلاش های بین المللی برای توقف فوری خشونت و آرامش اوضاع در غزه و اتخاذ اقدامات فوری و موثر برای حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از کشتار، آوارگی و ویرانی اشاره کردند.

السیسی و فیدان نسبت به وخامت اوضاع بشری در نوار غزه ابراز نگرانی و بر لزوم دسترسی امن و فوری به کمک های بشردوستانه به اهالی غزه و عدم اعمال سیاست مجازات جمعی فلسطینیان تاکید کردند.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص، نقش مصر در هماهنگی و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه و امدادی از همه کشورها و سازمان های مرتبط به ملت فلسطین در نوار غزه را تحسین کرد و رئیس جمهور مصر نیز بر اهمیت حداکثری تلاش های بین المللی هماهنگ برای پایان رنج بشری فزاینده در غزه تاکید کرد.

دو طرف بر حل ریشه ای و دائم اوضاع کنونی و تلاش برای حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین از طریق راه حل برپایی دو کشور تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا