سیاسی

اخطار اسرائیل به ساکنان شهر غزه و شمال آن برای رفتن به سمت جنوب

ارتش اسرائیل اخطار جدیدی برای ساکنان شهر غزه و شمار نوار غزه برای خروج به سمت جنوب وادی غزه صادر کرد.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل امروز یکشنبه اخطار جدیدی برای ساکنان شهر غزه و شمار نوار غزه برای خروج به سمت جنوب وادی غزه صادر کرد.

به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه ای از گشایش گذرگاه های امن برای خروج ساکنان غزه خبر داد و از آنها خواست طی چند روز آینده شهر غزه و شمال نوار غزه را ترک کنند و به سمت جنوب وادی غزه بروند.

وی افزود که ارتش اسرائیل از هدف قرار دادن گذرگاه مشخص شده بین ساعت 10 صبح تا یک ظهر خودداری می کنند.

در بیانیه سخنگوی ارتش آمده است که برای حفظ جان خود از این فرصت استفاده کنید و به سمت خان یونس در جنوب بروید.

ارتش اسرائیل پیش از این و در روز گذشته نیز خواستار خروج اهالی شهر غزه شده بود.

این در حالی است که اسرائیل در روز جمعه یک کامیون حامل آوارگان فلسطین که از شمال غزه به سمت جنوب می رفتند را هدف قرار داد که منجر به شهادت 70 نفر و مجروح شدن 200 نفر شد.

عملیات «طوفان الأقصی» که گروه‌های فلسطینی آغاز کردند در حالی وارد نهمین روز خود شد که تعداد قربانیان آن به 2329 شهید و 9024 مجروح فلسطینی افزایش یافته است.

در تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات در نوار غزه، یک سخنگوی ارتش اسرائیل به CNN گفت که پس از خروج غیر نظامیان از غزه عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در غزه آغاز می شود و افزود که هشدارهای لازم به ساکنان منطقه داده شده و وقت آن است که آنان به سمت جنوب نوار غزه راه بیفتند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود به «رویترز» خبر داد که وزیر خارجه امریکا که به منطقه سفر کرده امروز (یکشنبه) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا