سیاسی

بازداشت بیش از 500 فلسطینی در کرانه باختری از آغاز «طوفان الاقصی»

سازمان اسرای فلسطین نسبت به کارزار بازداشت ها که نیروهای اسرائیلی شب گذشته و بامداد امروز آغاز کردند، هشدار داد.

میدل ایست نیوز: سازمان اسرای فلسطین نسبت به کارزار بازداشت ها که نیروهای اسرائیلی شب گذشته و بامداد امروز آغاز کردند، هشدار داد.

به گزارش «روسیا الیوم» این سازمان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در این کارزار اسرائیل نزدیک 60 فلسطینی بازداشت شدند و مورد تعرض مستقیم چه با ضرب و شتم، چه با قنداق اسلحه و چه با بمب های گازی و صوتی و گلوله های لاستیکی قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده ست: تعداد افرادی که از آغاز عملیات طوفان الاقصی (7 اکتبر جاری) در کرانه باختری و قدس بازداشت شدند، به 500 نفر رسیده و ده ها نفر نیز در استان های جنوبی دستگیر شدند.

سازمان اسرای فلسطین اظهار داشت: آنچه اسرائیل در موضوع بازداشت های وحشیانه فلسطینیان اقدام به آن می کند، چیزی جز سیاست مجازات دسته جمعی نیست.

عملیات «طوفان الأقصی» که گروه‌های فلسطینی آغاز کردند در حالی وارد نهمین روز خود شد که تعداد قربانیان آن به 2329 شهید و 9024 مجروح فلسطینی افزایش یافته است.

در تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات در نوار غزه، یک سخنگوی ارتش اسرائیل به CNN گفت که پس از خروج غیر نظامیان از غزه عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در غزه آغاز می شود و افزود که هشدارهای لازم به ساکنان منطقه داده شده و وقت آن است که آنان به سمت جنوب نوار غزه راه بیفتند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود به «رویترز» خبر داد که وزیر خارجه امریکا که به منطقه سفر کرده امروز (یکشنبه) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا