سیاسی

تأکید رئیس امارات بر ایجاد گذرگاه‌های فوری انتقال کمک به غزه در دیدار بلینکن

رئیس امارات در دیدار وزیر خارجه امریکا بر ضرورت تأمین امنیت کامل شهروندان در غزه و ایجاد مسیرهای فوری انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه در این منطقه تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس امارات در دیدار وزیر خارجه امریکا بر ضرورت تأمین امنیت کامل شهروندان در غزه و ایجاد مسیرهای فوری انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه در این منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «محمد بن زاید» شنبه شب در دیدار «آنتونی بلینکن» در ابوظبی بر ضرورت افزایش تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای مهار اوضاع در غزه و جلوگیری از تشدید تنش و افزایش خشونت‌ها و بحران‌ها در سایه تحولات پرمخاطره اخیر تأکید کرد.

طرفین همچنین بر اهمیت اقدام جدی برای رسیدن به چشم‌انداز سیاسی روشن و تضمین صلح عادلانه و فراگیر که ضامن امنیت و ثبات در منطقه باشد و نیز بر اهتمام جدی به تقویت ثبات و شکوفایی خاورمیانه تأکید کردند.

روابط راهبردی و همکاری دو کشور در عرصه‌های گوناگون و راه‌های تقویت همکاری‌ها از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

عملیات «طوفان الأقصی» که گروه‌های فلسطینی آغاز کردند در حالی وارد نهمین روز خود شد که تعداد قربانیان آن به 2329 شهید و 9024 مجروح فلسطینی افزایش یافته است.

در تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات در نوار غزه، یک سخنگوی ارتش اسرائیل به CNN گفت که پس از خروج غیر نظامیان از غزه عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در غزه آغاز می شود و افزود که هشدارهای لازم به ساکنان منطقه داده شده و وقت آن است که آنان به سمت جنوب نوار غزه راه بیفتند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود به «رویترز» خبر داد که وزیر خارجه امریکا که به منطقه سفر کرده امروز (یکشنبه) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا