سیاسی

تاکید بن فرحان بر مخالفت قاطع عربستان با کوچاندن اجباری فلسطینیان غزه

وزیر خارجه عربستان در دیدار همتای امریکایی اش در ریاض بر مخالفت قاطع عربستان با درخواست ها برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در ریاض با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، بن فرحان در ابتدای دیدار بر مخالفت قاطع عربستان با درخواست ها برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از غزه تاکید و هرگونه هدف قراردادن غیر نظامیان را محکوم کرد.

وی بر مطالبه عربستان برای توقف فوری درگیری ها در غزه و اطراف آن، برداشته شدن محاصره از غزه، تلاش برای ورود کمک های بشردوستانه ضروری از جمله غذا و دارو، نیاز به تلاش جمعی برای توقف چرخه مستمر خشونت و هرگونه تشدید تنش نظامی علیه غیرنظامیان برای جلوگیری از وقوع هرگونه فاجعه انسانی تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان توضیح داد که هم اکنون اولویت تلاش برای جلوگیری از کشته شدن بیشتر غیرنظامیان بی گناه در پی چرخه مستمر خشونت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان بر لزوم پایبندی اسرائیل به قانون بین المللی در حوزه حقوق بشر تاکید کرد و گفت که هر گونه اقدام خلاف قوانین بین المللی، عمق فاجعه کنونی را تشدید می کند و بر رنج اهالی منطقه می افزاید.

بن فرحان تاکید کرد که گفت وگو تنها راه ایجاد راه حل سیاسی عادلانه و فراگیر برای درگیری است و جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود برای توقف خشونت و پیشروی به سمت صلح براساس مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی عمل کند.

عملیات «طوفان الأقصی» که گروه‌های فلسطینی آغاز کردند در حالی وارد نهمین روز خود شد که تعداد قربانیان آن به 2329 شهید و 9024 مجروح فلسطینی افزایش یافته است.

در تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات در نوار غزه، یک سخنگوی ارتش اسرائیل به CNN گفت که پس از خروج غیر نظامیان از غزه عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در غزه آغاز می شود و افزود که هشدارهای لازم به ساکنان منطقه داده شده و وقت آن است که آنان به سمت جنوب نوار غزه راه بیفتند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود به «رویترز» خبر داد که وزیر خارجه امریکا که به منطقه سفر کرده امروز (یکشنبه) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا