سیاسی

دعوت مصر به نشست منطقه‌ای بین‌المللی درخصوص فلسطین

شورای امنیت ملی مصر تصمیم گرفت برای برگزاری نشستی منطقه ای بین المللی درخصوص فلسطین و افزایش ارتباطات در راستای کاهش تنش نظامی در نوار غزه، دعوت به عمل آورد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت ملی مصر تصمیم گرفت برای برگزاری نشستی منطقه ای بین المللی درخصوص فلسطین و افزایش ارتباطات در راستای کاهش تنش نظامی در نوار غزه، دعوت به عمل آورد.

به گزارش «آناتولی» این امر در جریان نشستی به ریاست عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر همزمان با نهمین روز بمباران غزه توسط اسرائیل روی داد.

در این نشست تصمیم به ادامه تماس با شرکای بین المللی و منطقه ای به منظور کاهش تشدید و توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز افزایش تماس با سازمان های امدادی بین المللی و منطقه ای به منظور ارائه کمک های مورد نیاز گرفته شد.

در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد که مصر برای میزبانی یک نشست منطقه ای بین المللی برای پرداختن به تحولات و آینده مسئله فلسطین دعوت به عمل آورد و تاکید شد که امنیت ملی مصر خط قرمز است و هیچ گونه اهمالی در حفاظت از آن وجود ندارد.

در این نشست ضمن رد و محکوم کردن سیاست کوچاندن اجباری مردم غزه یا تلاش برای حل و فصل مسئله فلسطین با هزینه کشورهای همسایه، تاکید شد: هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین به جز راه حل «دو کشوری» وجود ندارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا