خبر اولسیاسی

پادشاه اردن: تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان، نقض قانون بین المللی است

پادشاه اردن گفت که هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان، نقض قانون بین المللی است.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت که هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان، نقض قانون بین المللی است.

به گزارش الجزیره، وی افزود که نسبت به آثار فاجعه بار این اقدام بر کشورهای منطقه هشدار می دهد.

پادشاه اردن تصریح کرد که قطع غذا، آب و برق بر غیر نظامیان بی گناه در غزه، جنایت جنگی است.

وی اظهار داشت که ما خواستار توقف جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش آن به کرانه باختری و جبران تاثیر آن بر ثبات کل منطقه هستیم.

پیش از این یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داده بود.

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند، چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

بر اساس اظهارات این مقام مطلع که به صورت اختصاصی با «میدل ایست نیوز» گفت‌وگو کرده، اسرائیل حاضر به بررسی هیچ طرحی جز تخلیه کامل غزه نیست و منتظر است که یا بلینکن سران عرب را به این طرح متقاعد کند یا بدون توجه به حجم خسارت‌های انسانی کاملا غزه را با خاک یکسان کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا