سیاسی

محمود عباس در گفت‌وگو با پوتین: کشتار غیر نظامیان توسط اسرائیل و حماس مردود است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس رئیس جمهور روسیه بر رد کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل و حماس و اهمیت آزادی غیرنظامیان و اسیران بازداشت شده از هر دو طرف تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس رئیس جمهور روسیه بر غیر قابل قبول بودن کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل و حماس و اهمیت آزادی غیرنظامیان و اسیران بازداشت شده از هر دو طرف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فسلطین (وفا) محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه تماسی تلفنی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرد.

در این تماس، آخرین تحولات صحنه فلسطین و تلاش های انجام شده برای توقف حملات به مردم فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمود عباس مواضع روسیه در حمایت از حقوق مردم فلسطین و صلح جامع و عادلانه در خاورمیانه بر اساس قطعنامه های بین المللی را ارزشمند دانست.

وی بر لزوم توقف حملات و هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و نیز ایجاد کریدورهای امن برای ورود کمک های پزشکی و غذایی و تامین آب و برق تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر لزوم جلوگیری از تلاش ها برای کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه تاکید کرد و اظهار داشت که این امر نکبت دوم برای مردم فلسطین به حساب می آید، همانطور که در سال 1948 اتفاق افتاد.

وی بر غیر قابل قبول بودن کشتار غیرنظامیان از هر دو طرف و اهمیت آزادی غیرنظامیان و اسیران بازداشت شده از هر دو طرف تاکید کرد.

پوتین نیز ضمن تسلیت بابت قربانی شدن مردم فلسطین، بر اهمیت توقف درگیری ها، ارائه کمک های بشردوستانه و عدم کوچاندن فلسطینی ها تاکید کرد.

وی همچنین بر موضع روسیه را در حمایت از حق آزادی و استقلال مردم فلسطین در کشورشان به پایتختی فدس شرقی تاکید کرد.

به گزارش «الجزیره» به نقل از آکسیوس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره جنگ غزه تلفنی گفت و گو کرد.

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا