خبر اولسیاسی

امیرعبداللهیان: گسترش جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود

وزیر امور خارجه ایران، هشدار داد که زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، هشدار داد که زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان امروز (دوشنبه 16 اکتبر) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: امروز با همتاینم در مالزی، تونس و پاکستان گفتگو کردم.

وی افزود: بر ضرورت توقف فوری کشتار و جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه و ارسال سریع کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه تاکید شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تصریح کردم زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

روز گذشته، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت که اگر حمله اسرائیل به غزه متوقف نشود، احتمال گسترش جبهه های جنگ وجود دارد.

وزیر خارجه ایران افزود که به رژیم صهیونیستی از طریق حامیانش گفتیم که اگر جنایت هایش در غزه را متوقف نکند، فردا دیر خواهد شد.

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد که تلاش های سیاسی مانع گسترش جنگ شود چرا که در غیر اینصورت کسی نمی داند طی ساعات آتی چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران نمی تواند در قبال این وضعیت تماشاگر باشد، گفت که در دیدار با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، مطلع شدم که همه سناریوها روی میز است. حزب الله تمام مراحل خطوط قرمز را تعیین کرده و در هر مرحله اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اگر امریکا و اسرائیل از این سیاست دست نکشند، نمی توان گسترش جنگ را متوقف کرد، گفت که اگر جنگ گسترش یابد، خسارت های سنگینی به امریکا نیز وارد خواهد شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که چنانچه اسرائیل تصمیم به ورود زمینی به غزه بگیرد، فرماندهان مقاومت، غزه را به گورستان سربازان اسرائیلی تبدیل می کنند.

وی اشاره کرد که تداوم حملات و نبود راه حل سیاسی، بنزین بر آتش است و اوضاع را از کنترل خارج می کند.

امیر عبداللهیان تصریح کرد که منطقه و تاثیرگذاران در آن در قبال این وضعیت تماشاگر نخواهند بود.

وزیر خارجه ایران گفت: موضوع اسرا در غزه برای مقاومت خط قرمز است، اما موضوع اسیران غیرنظامی را بررسی می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا