خبر اولسیاسی

بلینکن: سران کشورهای منطقه با ایده اخراج فلسطینیان از غزه مخالفت کرده‌اند

وزیر خارجه امریکا ایده اخراج فلسطینیان از نوار غزه را با قاطعیت مردود دانست و گفت که همه سران کشورهای منطقه که با آنان دیدار کرده با این ایده مخالفت کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا ایده اخراج فلسطینیان از نوار غزه را با قاطعیت مردود دانست و گفت که همه سران کشورهای منطقه که با آنان دیدار کرده با این ایده مخالفت کرده‌اند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» گفت که در کنار جنگ اسرائیل با حماس، ساکنان نوار غزه باید امکان سکونت در سرزمین خود را داشته باشند.

وی در این مصاحبه که در قاهره انجام شد گفت: «از شخص رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تقریبا همه سران کشورهای منطقه که با آنان دیدار کردم شنیدم که این ایده محکوم به شکست است و برای همین آن را تأیید نمی‌کنیم».

بلینکن افزود که لازم است ساکنان غزه امکان سکونت در آن را داشته باشند «اما باید اطمینان داشته باشیم که در دایره خطر نباشند و به کمک‌هایی که نیاز دارند دست یابند».

وزیر خارجه امریکا همچنین تأکید کرد که در مذاکراتی که در مصر و دیگر کشورهای عربی داشته «ایده‌های بسیار خوبی» به خصوص درباره ارسال کمک به نوار غزه دریافت کرده است.

وی افزود که گذرگاه رفح به زودی باز خواهد شد و سازوکاری برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تعیین شده است.

بلینکن تأکید کرد که «متحدان عرب امریکا به جلوگیری از گسترش دایره نزاع با اسرائیل پایبند هستند» و افزود نباید کسی بر آتش بیفزماید.

وی افزود که کشورهای عربی‌ای که به آنها سفر کرده «از کانال‌های خاص خودشان برای اطمینان از عدم گسترش دایره نزاع» استفاده می‌کنند.

وزیر خارجه امریکا از زمان افزایش تنش میان اسرائیل و حماس در عملیات «طوفان الاقصی» به 6 کشور منطقه سفر کرده و قرار است امروز برای دومین بار در یک هفته گذشته به اسرائیل برود.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شد که ارتش اسرائیل به بمباران شدید نوار غزه ادامه می‌دهد و شمار قربانیان این حملات در آمارهای رسمی به 2670 شهید و 9600 زخمی رسیده است.

در حالی که ارتش اسرائیل همچنان خود را آماده عملیات زمینی احتمالی می‌کند، تعداد آوارگان در نوار غزه به بیش از یک میلیون آواره رسیده است.

از سوی دیگر، منابع رسانه ای خبر داده اند که توافقاتی برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه برای انتقال افراد خارجی از غزه به مصر و نیز ورود کمک های انسانی به غزه صورت گرفته است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا