اجتماعیخبر اول

کدام یک از ستارگان فوتبال و قهرمانان جهانی از مردم غزه حمایت کردند؟

تعداد زیادی از چهره های ورزشی به ویژه ستارگان فوتبال از کشورهای مختلف جهان همبستگی و حمایت خود را از مردم غزه که از ابتدای هفته گذشته در معرض حملات اسرائیل هستند، اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: تعداد زیادی از چهره های ورزشی به ویژه ستارگان فوتبال از کشورهای مختلف جهان همبستگی و حمایت خود را از مردم غزه که از ابتدای هفته گذشته در معرض حملات اسرائیل هستند، اعلام کردند.

به گزارش «آناتولی» کریم بنزما، بازیکن باشگاه الاتحاد عربستان که برنده توپ طلای سال 2022 شده است، توییتی در حساب خود در شبکه اجتماعی X منتشر کرد که در کمتر از یک ساعت بیش از 8 میلیون بازدید داشت.

بنزما در توییت خود نوشت: برای مردم غزه که بار دیگر قربانی حملاتی ظالمانه شده اند که به زنان و کودکان رحم ندارد، دعا می کنیم.

ریاض محرز، بازیکن الجزایری باشگاه الاهلی عربستان نیز تصویری از خود در دیدار با کیپ ورد منتشر کرد که در آن با دو نفر از هم باشگاهی های خود پرچمی در دست دارد که روی آن نوشته شده: ما خواستار صلحیم.

حکمی زیاش، ستاره تیم ملی مراکش، نصیر مزراوی، سفیان بوفال، زکریا ابوخلال و عبدالحمید الصابری نیز در صفحات خود در شبکه های اجتماعی همبستگی خود با فلسطین و نوار غزه را ابراز کردند.

همچنین سانی بیل ویلیامز، از ستارگان راگبی نیوزلند از دنبال کنندگان خود در شبکه اجتماعی X خواست تا برای غزه دعا کنند.

ری آلن، اسطوره بسکتبال امریکا نیز با انتشار مقطع ویدیویی که دروغ رسانه های امریکا درباره حقیقت در غزه را نشان داد، از فلسطین دفاع کرد.

امیرخان، قهرمان بریتانیایی المپیک در رشته بوکس با انتشار متنی در شبکه اجتماعی X نوشت: زمانی که اوکراین در معرض تهاجم روسیه قرار گرفت، شخصا برای حمایت از آوارگان اوکراینی به لهستان رفتم، بسیاری از مردم درباره این جنایات صحبت کرده اند اما در حالی که جهان شاهد حوادث فلسطین است ، بسیاری از دوستان و همکارانم را می بینم که سکوت کرده اند، چرا؟

رامی السبیعی، قهرمان مصری پرورش اندام که ملقب به رامی بزرگ است و عنوان مستر المپیای سال های 2020 و 2021 را کسب کرده، با انتشار پستی تحت عنوان «غزه و فلسطین سرفراز است» همبستگی خود با غزه را اعلام کرد.

مسعود اوزیل، ستاره آلمانی سابق باشگاه رئال مادرید نیز در توییتی نوشت: دعا برای انسانیت، دعا برای صلح و برای بی گناهان به ویژه کودکان، آنان جان خود را در جنگ دو طرف از دست دادند، این موضوعی بی نهایت فاجعه آمیز و غم انگیز است.

حملات اسرائیل به نوار غزه برای دهمین روز متوالی ادامه دارد و باعث کشتار بسیاری از فلسطینی ها و تخریب منازل و اموال آنها و مؤسسات دولتی و خصوصی شده است.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد: تعداد فلسطینیانی که از 7 اکتبر تا این لحظه بر اثر حملات اسرائیل به شهادت رسیدند، به 2 هزار و 750 نفر افزایش یافته است.

در این حملات همچنین 9 هزار و 700 فلسطینی نیز در نوار غزه مجروح شده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا