خبر اولسیاسی

بایدن: اشغال دوباره غزه اشتباهی بزرگ خواهد بود

رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با شبکه CBS اشغال مجدد نوار غزه را «اشتباهی بزرگ» خواند هرچند «تعقیب افراط گرایان» را ضروری دانست.

ميدل ایست نیوز: «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با شبکه CBS اشغال مجدد نوار غزه را «اشتباهی بزرگ» خواند هرچند «تعقیب افراط گرایان» را ضروری دانست.

به گزارش «آناتولی» وی تأکید کرد که معتقد است اسرائیل به قوانین جنگی در نوار غزه پایبند خواهد بود و افزود که ساکنان غزه به زودی به غذا و آب و دارو دست خواهند یافت.

بایدن افزود که باید راهی برای تشکیل کشور فلسطینی ایجاد شود و در اشاره به راه حل دو کشوری گفت که این روند دهه‌ها مبنای فعالیت‌های سیاسی بوده و به تشکیل کشوری مستقل در کنار اسرائیل با 5 میلیون فلسطینی خواهد انجامید.

وی ادامه داد که ارسال نیروهای امریکایی به اسرائیل ضروری نیست و افزود که «ارتش اسرائیل از بهترین ارتش‌های جهان است».

رئیس جمهور امریکا همچنین ضمن تأکید بر حمایت ایران از حماس و حزب الله، گفت که شواهدی درباره اطلاع پیشین ایران از عملیات اخیر حماس در اسرائیل وجود ندارد.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شد که ارتش اسرائیل به بمباران شدید نوار غزه ادامه می‌دهد و شمار قربانیان این حملات در آمارهای رسمی به 2670 شهید و 9600 زخمی رسیده است.

به گزارش «الجزیره» در حالی که ارتش اسرائیل همچنان خود را آماده عملیات زمینی احتمالی می‌کند، تعداد آوارگان در نوار غزه به بیش از یک میلیون آواره رسیده است.

از سوی دیگر، منابع رسانه ای خبر داده اند که توافقاتی برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه برای انتقال افراد خارجی از غزه به مصر و نیز ورود کمک های انسانی به غزه صورت گرفته است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا