سیاسی

ازسرگیری پروازها از فرودگاه صنعا به اردن

خطوط هوایی یمن، پروازهای تجاری خود از فرودگاه صنعا به مقصد اردن را پس از حل اختلافات بر سر منابع مالی خود، ازسرگرفت.

میدل ایست نیوز: مسئولان یمنی گفتند که خطوط هوایی یمن، پروازهای تجاری خود از فرودگاه صنعا به مقصد اردن را پس از حل اختلافات بر سر منابع مالی خود، ازسرگرفت.

به گزارش العربی الجدید، دو مسئول که یکی از آنها محسن حیدره، مدیر بخش فروش خطوط هوایی یمن است، گفتند که پروازهای این شرکت از امروز سه شنبه از سرگرفته شد و یک هواپیما بامداد امروز از فرودگاه صنعا به پرواز در آمد.

حیدره گفت که این شرکت 6 پرواز در هفته به امان برقرار می کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، 4 مسئول اجرایی در شرکت هواپیمایی یمن، در گفت وگو با رویترز گفتند که این شرکت پروازهای خود از صنعا به اردن را متوقف کرده است.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، این اقدام در پاسخ به ممانعت انصار الله از برداشت منابع مالی این شرکت در بانک های صنعا صورت گرفته است.

در پی آن، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور وابسته به انصار الله در یمن در واکنش به تعلیق پروازها گفت که ما تنها برداشت مبالغ بزرگ را برای جلوگیری از فساد و اهتمام نسبت به رفتار پاکدستانه، منظم و شفاف به نفع این شرکت متوقف کردیم.

وی هشدار داد: تلاش برای فشار بر انصار الله و قرار دادن آن بر سر دو راهی فساد یا محرومیت شهروندان یمن از سفر اقدامی زشت و ناپسند است و در صورت اصرار بر این امر گزینه افزایش تنش را در دست داریم اما امیدواریم کار به آنجا نکشد.

العزی از شرکت هواپیمایی یمن خواست نسبت به درگیری سیاسی در این کشور برای نهمین سال پیاپی بی طرف باشد.

فرودگاه صنعا از آوریل 2022 و با میانجیگری سازمان ملل بازگشایی شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا