اقتصادی

افتتاح نمایشگاه «جیتکس گلوبال» در دبی با مشارکت 6 هزار نهاد از 180 کشور

چهل و سومین دوره نمایشگاه «جیتکس گلوبال 2023» که مهم ترین رویداد جهانی در حوزه فناوری است، فعالیت خود را در دبی آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: چهل و سومین دوره نمایشگاه «جیتکس گلوبال 2023» که مهم ترین رویداد جهانی در حوزه فناوری است، فعالیت خود را در دبی آغاز کرد.

به گزارش «اربین بیزنس» محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی این نمایشگاه را که از 16 تا 20 اکتبر جاری در مرکز تجارت جهانی دبی و با مشارکت بیش از 6 هزار نهاد و 180 هزار مقام اجرایی از 180 کشور جهان برگزار می شود، افتتاح کرد.

بن راشد در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در طول بیش از 4 دهه دولت امارات در دبی میزبان برجسته ترین مخترعان و نوآوران از سراسر نقاط جهان بوده است.

وی افزود: این نمایشگاه بستری است که از آن راهبردها، چشم‌اندازها و مشارکت هایی آغاز شده که نقش مؤثر و روشنی در پیشبرد روند پیشرفت فناوری در سراسر جهان داشته است.

حاکم دبی همچنین اظهار داشت: دولت امارات با رهبری خود به طور فعالانه به ساخت آینده ای امیدبخش در حوزه های مختلف اقتصاد ادامه می دهد.

جیتکس بزرگ‌ترین جشنوارهٔ کامپیوتر و آی‌سی‌تی در خاورمیانه است که در دبی برگزار می‌شود.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از سال ۱۹۸۱ میلادی هر ساله در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود و تاکنون به گونه‌ای رشد و توسعه یافته تا بتواند یکی از تأثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری روز دنیا باشد.

محصولات ارائه شده در جیتکس در زمینه‌های گوناگون نظیر مراکز داده، وسایل هوایی بدون سرنشین (پهپاد)، چاپ سه بعدی، ربات‌ها، تکنولوژی صوتی، لوازم جانبی، بازی‌های رایانه ای، سخت‌افزار و نرم‌افزار، خدمات اینترنت، خدمات فناوری و لپ تاپ بوده است.

منبع
arabian business

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا