سیاسی

بایدن در امان با سران اردن و مصر و فلسطین دیدار می‌کند

هماهنگ‌کننده سیاست راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد که رئیس جمهور امریکا فردا (چهارشنبه) به اسرائیل و اردن سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: هماهنگ‌کننده سیاست راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد که رئیس جمهور امریکا فردا (چهارشنبه) به اسرائیل و اردن سفر خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره»، «جان کربی» با اعلام این خبر تأکید کرد که سفر رئیس جمهور امریکا به اسرائیل برای اعلام حمایت از اسرائیل و بررسی کمک‌های انسان‌دوستانه به غیر نظامیان در غزه با مقامات اسرائیلی است.

کربی ادامه داد که «جو بایدن» از تل‌آویو به امان خواهد رفت تا با پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در آنجا دیدار کند.

وی گفت که مسئله کمک‌های انسان‌دوستانه و تضمین اینکه به حماس نمی‌رسد و نیز تأکید بر اینکه «حماس نماینده فلسطینیان نیست و از آنان همچون سپر انسانی استفاده می‌کند» موضوع اصلی نشست امان خواهد بود.

کربی در پاسخ به این سؤال که آیا امریکا کمک‌های خود به اسرائیل را مشروط به خودداری از هدف قرار دادن غیر نظامیان خواهد کرد یا نه، گفت که امریکا هیچ شرطی برای اسرائیل تعیین نمی‌کند و اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است.

پیش از این وزیر خارجه امریکا نیز اعلام کرد که بایدن روز چهارشنبه برای تأکید مجدد بر هم‌بستگی امریکا با اسرائیل به تل آویو سفر خواهد کرد.

وی افزود که ضروری است که کمک‌های انسان‌دوستانه هرچه سریع‌تر به غزه برسد و خبر داد که امریکا و اسرائیل درباره طرحی برای رسیدن این کمک‌ها به غیر نظامیان در غزه توافق کرده‌اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا