سیاسی

تأکید السیسی و بایدن بر اولویت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

رؤسای جمهور مصر و امریکا بر اولویت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه و ضرورت مهار تنش کنونی تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: رؤسای جمهور مصر و امریکا بر اولویت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه و ضرورت مهار تنش کنونی تأکید کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور مصر، که در ساعات پایانی روز دوشنبه (16 اکتبر) منتشر شده، «عبدالفتاح السیسی» در چارچوب پیگیری نتایج سفر اخیر وزیر خارجه امریکا به قاهره و در راستای مشورت‌های مداوم دو کشور درباره تحولات منطقه‌ای و تنش نظامی در نوار غزه تماسی تلفنی از جانب «جو بایدن» دریافت کرد.

در این بیانیه آمده که طرفین درباره مخاطرات شرایط کنونی و اهمیت مهار تنش و جلوگیری از گسترش دایره نزاع و تهدید امنیت و ثبات منطقه هم‌نظر بودند.

این بیانیه افزوده که رؤسای جمهور امریکا و مصر درباره اولویت حفاظت از غیر نظامیان و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه توافق کردند.

آنان همچنین مشورت‌های جاری با همکاری سازمان ملل در این باره و نیز تلاش‌های جاری برای پیشبرد روند صلح را بررسی و درباره ادامه هماهنگی در مرحله پیش رو توافق کردند.

پیش از این، هماهنگ‌کننده سیاست راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد که رئیس جمهور امریکا فردا (چهارشنبه) به اسرائیل و اردن سفر خواهد کرد.

«جان کربی» با اعلام این خبر تأکید کرد که سفر رئیس جمهور امریکا به اسرائیل برای اعلام حمایت از اسرائیل و بررسی کمک‌های انسان‌دوستانه به غیر نظامیان در غزه با مقامات اسرائیلی است.

کربی ادامه داد که «جو بایدن» از تل‌آویو به امان خواهد رفت تا با پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در آنجا دیدار کند.

وی گفت که مسئله کمک‌های انسان‌دوستانه و تضمین اینکه به حماس نمی‌رسد و نیز تأکید بر اینکه «حماس نماینده فلسطینیان نیست و از آنان همچون سپر انسانی استفاده می‌کند» موضوع اصلی نشست امان خواهد بود.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا