سیاسی

خالد مشعل: آزادی همه زندانیان فلسطینی در مقابل آزادی اسرای اسرائیل

رئیس دفتر حماس در خارج گفت که کتائب القسام اسیرانی از افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل در اختیار دارد و هدف مقاومت آزادی تمام اسرای فلسطین است.

میدل ایست نیوز: خالد مشعل، رئیس دفتر حماس در خارج گفت که کتائب القسام (شاخه نظامی حماس) اسیرانی از افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل در اختیار دارد و هدف مقاومت آزادی تمام اسرای فلسطین است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» مشعل در مصاحبه با تلویزیون «العربی» گفت که جنبش حماس تصمیم دارد از طریق اسرایی که نزد خود دارد، 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل را آزاد کند.

وی تاکید کرد که آنچه نزد مقاومت است، برای تخلیه زندان های اسرائیل از تمامی اسیران فلسطینی کافی است؛ مخصوصا که افسران عالی رتبه ای از ارتش فلسطین در بین اسیران گرفته شده توسط حماس قرار دارند.

رئیس حماس در خارج توضیح داد که بسیاری از این اسیران، غیرنظامی و از اتباع دیگر کشورها هستند و فرماندهی مقاومت به دنبال رسیدن به تعداد دقیق آنهاست، اما شدت بمباران های اسرائیل مانع از شمارش این اسراست.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع اسرای غیرنظامی موضوعی است که فرماندهی حماس با مسئولیت پذیری و طبق قوانین بین المللی و ارزش ها و اخلاق انسانی با آن برخورد می کند.

گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه 7 اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

در این عملیات شمار زیادی از ساکنان اسرائیل توسط نیروهای حماس به اسارت درآمدند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل عملیات «شمشیرهای آهنین» را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به نوار غزه ادامه می دهد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا