سیاسی

اتحادیه بین المجالس عربی خواستار مداخله فوری برای توقف کشتار در غزه شد

اتحادیه بین المجالس عربی مجددا خواستار مداخله فوری و بیان حق در مقابل تعرضات اسرائیل و توقف جنایت های آن در حق بشریت و کشتار مردم غزه شد.

میدل ایست نیوز: کنفرانس فوق العاده اتحادیه بین المجالس عربی برای بررسی اوضاع غزه امروز در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این کنفرانس قرار شد بندی فوق العاده به نشست آتی اتحادیه بین المجالس عربی که قرار است 23 نوامبر 2023 برگزار شود، شامل توقف جنگ در غزه و نقض حقوق بشر اضافه شود.

حاضران در این کنفرانس شدیدا، تروریسم دولتی که مقامات رژیم اسرائیل در حق همه ملت فلسطین اعمال می کنند، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که جنایت های رژیم صهیونیستی که آخرین آن بیمارستان المعمدانی در غزه است، منجر به انفجار بی سابقه ای در سراسر جهان عرب خواهد شد.

اتحادیه بین المجالس عربی مجددا خواستار مداخله فوری و بیان حق در مقابل تعرضات اسرائیل و توقف جنایت های آن در حق بشریت و تلاش ها برای کشتار مردم غزه شد.

حاضران در این کنفرانس ضمن درخواست بی طرفی رسانه ها در پوشش حوادث غزه و فلسطین اشغالی، گفتند که سیاست یک بام و دو هوا که برخی کشورهای غربی دنبال می کنند، اعتبار و جایگاه آنها را زیر سوال می برد.

اتحادیه بین المجالس عربی ضمن تاکید بر مصوبات سازمان ملل و طرح صلح درخصوص قضیه فلسطین، خواستار اتخاذ موضع پارلمان های بین المللی برای توقف تعرضات علیه غیرنظامیان و محکوم کردن مجازات جمعی و کوچاندن اجباری و قتل بی گناهان در غزه شد.

اعضای اتحادیه بین المجالس عربی ضمن تحسین مقاومت ملت فلسطین در مقابل جنایت های اسرائیل، از جامعه بین الملل و سازمان های منطقه ای و بین المللی خواستند به مسئولیت خود در توقف فوری جنگ و تلاش برای بازگشایی گذرگاه ها برای رساندن کمک های فوری و امدادی به فلسطین عمل کنند.

اتحادیه بین المجالس عربی از عراق که یک روز هم از یاری فلسطین کوتاهی نکرده، بابت میزبانی این کنفرانس تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا