سیاسی

السیسی: عملیات در غزه، تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به مصر است

رئیس جمهور مصر گفت که اجازه بستن پرونده قضیه فلسطین را نخواهیم داد و آنچه در غزه رخ می دهد، علیه حماس نیست بلکه برای پیش بردن ساکنان برای خروج از غزه است.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نسبت به وضعیت نوار غزه ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش الجزیره، وی گفت که مصر گذرگاه رفح را نبسته است اما حمله اسرائیل به سمت فلسطینی این گذرگاه مانع از فعالیت آن شده است.

السیسی ضمن مخالفت با کوچاندن فلسطینیان از سرزمین خود، گفت که بستن پرونده قضیه فلسطین امری بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه آنچه اکنون در غزه رخ می دهد، تلاشی برای وادار کردن غیرنظامیان به پناهندگی و مهاجرت به سمت مصر است، گفت که غزه اکنون تحت کنترل اسرائیل است.

وی با اشاره به موافقت تاسیس کشور فلسطین که خلع سلاح شده باشد، گفت که قضیه فلسطین، مهم ترین قضیه است و تاثیر بسیار زیادی بر امنیت و ثبات منطقه دارد.

السیسی اشاره کرد که پس از مهاجرت فلسطینیان از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری به اردن خواهد بود.

رئیس جمهور مصر گفت که اجازه بستن پرونده قضیه فلسطین را نخواهیم داد و آنچه در غزه رخ می دهد، علیه حماس نیست بلکه برای پیش بردن ساکنان برای خروج از غزه است.

السیسی تأکید کرد که اگر بنا بر کوچاندن فلسطینیان باشد چرا آنها را به صحرای نقب منتقل نمی کنند و افزود: «نمی خواهیم سینا به مرکز عملیات تروریستی علیه اسرائیل تبدیل شود».

از طرفی دیگر صدر اعظم آلمان گفت که شناسایی عامل بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه حمله حماس به اسرائیل توجیهی ندارد و محکوم است، گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

شولتس گفت که حماس حق ندارد به نام فلسطینیان سخن بگوید و بیان کرد که ما برای رساندن کمک های اساسی به غزه تلاش می کنیم و شهروندان را تنها نخواهیم گذاشت.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا