اقتصادی

اختصاص 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عراق

دولت عراق 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در کشور که اجرای آن از اوایل سال آتی آغاز می شود، اختصاص داد.

میدل ایست نیوز: تیم ابتکار ملی برای حمایت از انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در عراق از اختصاص 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در کشور که اجرای آن از اوایل سال آتی آغاز می شود خبر داد.

به گزارش الصباح، محمد شاکر، از اعضای اصلی این تیم گفت که دولت عراق و در راستای حرکت به سوی انرژی تجدیدپذیر، 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه های بهره برداری از انرژی خورشیدی در ساختمان های دولتی اختصاص داد و آن را از اوایل سال آتی طی چند مرحله آغاز خواهد کرد.

وی به وجود تیمی فنی با هماهنگی با وزارت علوم و فناوری برای بررسی این ساختمان ها اشاره کرد.

شاکر درخصوص حرکت به سمت استفاده از انرژی تجدیدپذیر به نمونه هایی از روشنایی با انرژی خورشیدی اشاره کرد که در صورت استفاده از ادارات دولتی، سود اقتصادی بالایی خواهد داشت.

وی بیان کرد که این تیم در جهت اجرای شهرهای پایدار که بازتاب های مثبت خواهد داشت و ایجاد کمربند سبز در اطراف همه استان ها تلاش می کند و گفت که این اقدامات به جلوگیری از تغییرات اقلیمی همانند افزایش دمای هوا و افزایش بیابان زایی، کمبود منابع آبی و افزایش طوفان های گرد و خاک کمک خواهد کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا