سیاسی

فؤاد حسین: از همه ظرفیت‌ها برای توقف حملات اسرائیل به غزه استفاده شود

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای ایرانی خود در جده گفت که ضروری است از همه ظرفیت‌های لازم برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارسال کمک های انسان‌دوستانه و رفع محاصره غزه استفاده شود.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان در این دیدار وضعیت مردم و شهروندان فلسطینی در غزه را در سایه جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل بسیار خطرناک دردناک توصیف کرد و بر ضرورت تلاش جمعی و فوری کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار اسرائیل تاکید کرد.

وی افزود اسرائیل به جای رویارویی با نیروهای مقاومت، برای جبران شکست خود در عرصه نظامی، شهروندان فلسطین را هدف جنایات جنگی و سیاست نسل کشی خود قرار داده است.

امیرعبداللهیان سفر وزیر خارجه و نیز رئیس جمهور امریکا به تل آویو در شرایط جاری را تلاش برای احیای اسرائیل از فروپاشی سیاسی، نظامی، امنیتی، روانی و اجتماعی ارزیابی کرد و افزود، در این راستا دولت امریکا همه را به خویشتنداری فرا می خواند، اما دست اسرائیل را در اجرای نسل کشی فلسطینیان باز گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود در صورت عدم توقف این جنایات جنگی، منطقه از کنترل خارج خواهد شد.

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار هدف اسرائیل از حملات جاری را ویران کردن غزه و زمینه سازی برای کوچاندن فلسطینی ها از غزه عنوان کرد.

وی افزود ضروری است از همه ظرفیت‌های لازم برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارسال کمک های انسان‌دوستانه و رفع محاصره غزه استفاده شود.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا