سیاسی

اظهارات ولیعهد عربستان درباره تحولات غزه در نشست شورای همکاری و «آ سه آن»

ریاض امروز میزبان نشست شورای همکاری و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا بود که به بررسی حمله اسرائیل به نوار غزه پرداخت.

میدل ایست نیوز: ریاض صبح امروز میزبان نشست شورای همکاری و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا بود که به بررسی حمله اسرائیل به نوار غزه پرداخت.

به گزارش الخلیج آنلاین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر حمایت از دستیابی به راه حل دائمی برای قضیه فلسطین و مخالفت با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وی خشونت فزاینده در غزه که بهای آن را غیرنظامیان می پردازند اشاره کرد و گفت، خشونتی که در غزه رخ می دهد، دل ما را به درد می آورد و ما بر لزوم توقف خشونت و حمایت از غیرنظامیان تاکید می کنیم.

ولیعهد عربستان تاکید کرد که عملیات نظامی در غزه که جان غیرنظامیان و زیرساخت ها را تهدید می کند، باید متوقف شود.

وی خواستار حل عادلانه قضیه فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 در راستای تحقق امنیت و شکوفایی برای همگان شد.

درخصوص روابط با کشورهای جنوب شرق آسیا نیز بن سلمان به حجم تجارت با کشورهای جنوب شرق آسیا اشاره و آن را 8 درصد از حجم تجارت با کشورهای عضو شورای همکاری اعلام کرد.

بن سلمان گفت که به تقویت روابط با کشورهای جنوب شرق آسیا در همه زمینه ها امید داریم و از حمایت کشورهای جنوب شرق آسیا بابت نامزدی عربستان برای میزبانی نمایشگاه اکسپو 2030 ریاض تقدیر می کنیم.

در این نشست، برنامه اقدام مشترک 2024-2028 و همچنین تقویت همکاری میان شورای همکاری و کشورهای جنوب شرق آسیا در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، سرمایه گذاری، گردشگری و غیره بررسی می شود.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا یک سازمان جغرافیایی سیاسی و اقتصادی است که در سال 1967 تاسیس شده و کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام را شامل می شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا