سیاسی

تأکید محمود عباس بر مخالفت قاطع با کوچ اجباری فلسطینیان از غزه و کرانه باختری

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با نخست وزیر بریتانیا بر مخالفت قاطع با کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری یا قدس تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با نخست وزیر بریتانیا بر مخالفت قاطع با کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری یا قدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در قاهره با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات عرصه فلسطین و آخرین اقدامات جاری برای توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین، در امان ماندن غیرنظامیان از جنگ و اهمیت رساندن کمک های پزشکی و غذایی و تامین آب و برق در سریع ترین زمان ممکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمود عباس در این دیدار بر رد قاطع کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری یا قدس تاکید کرد.

وی تاکید کرد که صلح و امنیت از طریق اجرای راه حل دو کشوری و بر اساس قطعنامه های بین المللی که شامل تمام خاک کشور فلسطین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، حاصل می شود.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا نیز ضمن تسلیت بابت قربانیان فلسطینی در غزه و کرانه باختری، تاکید کرد که کشورش با کشتار غیرنظامیان مخالف است و بریتانیا کمک های بشردوستانه فوری به غزه ارائه خواهد کرد.

سوناک بر تعهد کشورش به راه حل دو کشوری برای همزیستی مسالمت آمیز فلسطینیان و اسرائیلی ها در کنار یکدیگر تاکید کرد.

این دیدار در چارچوب شرکت محمود عباس در اجلاس قاهره به ابتکار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و در چارچوب بسیج حمایت های بین المللی از موضع فلسطین انجام شد.

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا