سیاسی

بایدن: یکی از اهداف عملیات حماس بستن مسیر عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان بود

رئیس جمهور امریکا تأکید کرد که هدف از عملیات «طوفان الاقصی» سنگ‌اندازی در مسیر عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل بوده است.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور امریکا تأکید کرد که هدف از عملیات «طوفان الاقصی» سنگ‌اندازی در مسیر عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل بوده است.

به گزارش «فرانس24»، «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کارزار انتخاباتی خود تأکید کرد که یکی از علل عملیات حماس علیه اسرائیل آن بود که «می‌دانستند من قرار است به زودی با عربستان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل دیدار کنم».

ماه گذشته، ولیعهد عربستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که ریاض و تل‌آویو روز به روز به عادی‌سازی روابط نزدیک‌تر می‌شوند.

تحقق این هدف در ماه‌های اخیر اولویت اصلی تلاش‌های دیپلماتیک وزارت خارجه امریکا بوده است.

یک روز پس از انجام عملیات «طوفان الاقصی» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا گفت که بر کسی پوشیده نیست که یکی از انگیزه‌ای این عملیات متوقف کردن تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان بوده است.

بایدن روز یکشنبه گذشته، در مصاحبه تلویزیونی گفت که احتمال عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل همچنان به قوت خود باقی است و اندکی زمان می‌برد.

اسرائیل و حماس از 7 اکتبر جاری درگیر تنشی بی سابقه شده‌اند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه پس از عملیات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» تاکنون 4 هزار و 137 شهید و بیش از 13 هزار زخمی در پی داشته است. در اسرائیل نیز در پی این عملیات 1400 تن کشته شده‌اند.

منبع
فرانس24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا