خبر اولسیاسی

بلومبرگ: امریکا و اسرائیل در حال بررسی امکان تشکیل دولت موقت در غزه هستند

بلومبرگ به نقل از منابع خود نوشت که امریکا و اسرائیل، امکان تشکیل دولت موقت در نوار غزه با حمایت سازمان ملل و مشارکت کشورهای عربی را بررسی می کنند.

میدل ایست نیوز: بلومبرگ به نقل از منابع خود نوشت که امریکا و اسرائیل، امکان تشکیل دولت موقت در نوار غزه با حمایت سازمان ملل و مشارکت کشورهای عربی را بررسی می کنند.

به گزارش روسیا الیوم، این منابع گفتند که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است و به تحولاتی که هنوز رخ نداده به ویژه حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه بستگی دارد.

آنها افزودند که هرگونه اقدام از این قبیل به موافقت کشورهای عربی در سراسر منطقه نیاز دارد و در هر صورتی این امری است که قطعیت ندارد.

مقامات اسرائیلی بارها گفته اند که قصد اشغال غزه را ندارند اما تداوم حکمرانی حماس بر غزه پس از حمله 7 اکتبر نیز قابل قبول نیست.

امریکا نگران آن است که اسرائیل به اندازه کافی به پس از حمله زمینی به غزه فکر نکرده باشد و هر گونه حمله به غزه بدون هدف واضح به جز از بین بردن حماس، می تواند منجر به تشدید درگیری و تبدیل آن به جنگ منطقه ای شود.

براساس گزارش ها، امریکا و متحدان آن سعی دارند موعد انجام عملیات زمینی اسرائیل به غزه را برای کسب وقت بیشتر برای خروج مردم از غزه و فرصت دادن به مذاکرات سری با میانجیگری قطر برای دستیابی به آزادسازی گروگان ها نزد حماس، به تعویق بیاندازند.

لولیان آشر، از تحلیلگران بزرگ که پیشتر در امور خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا فعالیت می کرد، معتقد است که تشکیل دولت موقت در غزه امری بسیار سخت است و چالشی که حتی پیچیده تر خواهد بود، کسب موافقت دولت های عرب است.

وی گفت که در این طرح که دولت های عرب در آن مشارکت دارند، به تحول گسترده ای در چگونگی پذیرش خطرات و همکاری کشورهای عربی با یکدیگر نیاز است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا