اجتماعیسیاسی

جزئیات کمک‌های واردشده به غزه از گذرگاه رفح

از بیست کامیون حمل کننده دارو و کمک های پزشکی که امروز شنبه از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه فرستاده شد، چهار کامیون آن متعلق به سازمان جهانی بهداشت بود.

میدل ایست نیوز: از بیست کامیون حمل کننده دارو و کمک های پزشکی که امروز شنبه از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه فرستاده شد، چهار کامیون آن متعلق به سازمان جهانی بهداشت بود.

به گزارش CNN، این سازمان در بیانیه ای تفصیلی اعلام کرد که کامیون های امدادی شامل داروها و کمک های پزشکی برای درمان 1200 مجروح، 235 صندوق کمک های اولیه برای درمان فوری مجروحان و1500 دارو برای درمان اشخاص دارای بیماری های مزمن و داروهای مهم پزشکی برای 300 هزار نفر و برای سه ماه است.

همزمان، منابع دولتی در مصر اعلام کردند که 13 کامیون دارو و کمک های پزشکی و 5 کامیون مواد غذایی و دو کامیون آب  از گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شده است.

از سوی دیگر، «وائل ابو محسن» مدیر ارتباطات فلسطینی در گذرگاه رفح، امروز شنبه به شبکه تلویزیونی الحدث عربستان گفت علیرغم اینکه سوخت در بیمارستان ها و مدارس در حال اتمام است، تاکنون هیچ سوختی وارد غزه نشده است.

دانیال هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه نگاران گفت اجازه ورود هیچ گونه سوخت به غزه داده نخواهد شد.

طبق گزارش خبرنگار شبکه CNN در مرزهای مصر، بعد از عبور 20 کامیون گذرگاه رفح که صبح امروز برای مدت زمان کوتاهی باز شده بود، سریعا بسته خواهد شد.

پیش از ظهر امروز نخستین کاروان کمک ها به نوار غزه از مصر و از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد.

کامیون‌ها از غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین وارد محوطه گذرگاه رفح شده تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.

همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که کمک های انسانی که قرار است امروز وارد شود، ۲۰ کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی است.

رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که ورود کامیون ها به غزه تحت نظارت اسرائیل، امریکا و مصر انجام خواهد شد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا