اقتصادی

2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کویت در ترکیه

سرمایه گذاری های کویت در ترکیه به حدود 2 میلیارد دلار می رسد و به صورت اساسی در دو بخش مالی و املاک متمرکز است.

میدل ایست نیوز: طوبی سونمز، سفیر ترکیه در کویت به رشد پیوسته سرمایه گذاری های متقابل ترکیه و کویت اشاره کرد و گفت که این رشد در پی روابط سیاسی متمایز میان دو کشور محقق شده است.

به گزارش الخلیج آنلاین، سونمز گفت که سرمایه گذاری های کویت در ترکیه به حدود 2 میلیارد دلار می رسد و به صورت اساسی در دو بخش مالی و املاک متمرکز است.

وی با بیان اینکه زمان متنوع سازی سرمایه گذاری ها میان دو کشور رسیده، گفت که روابط تجاری و سرمایه گذاری در مرکز روابط سیاسی متمایز بین دو کشور که به سطح ایده آل رسیده، قرار دارد.

از طرفی دیگر احمد اوغلو، رئیس دفتر سرمایه گذاری وابسته به ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه فضای اقتصادی انعطاف پذیری برای سرمایه گذاران از سراسر جهان فراهم می کند.

وی اشاره کرد که 450 شرکت در ترکیه با سرمایه کویت فعالیت می کند و این نشان دهنده قدرت سرمایه گذاری های کویت در ترکیه است.

صالح السلمی، رئیس اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری کویت گفت که روابط اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور با ثبات پیشرفت می کند به گونه ای که بیش از 447 شرکت کویتی در ترکیه فعالیت می کنند.

وی افزود که 50 شرکت ترکیه ای در کویت فعالیت می کند که اکثر آنها در زمینه ساخت و ساز و مشارکت در توسعه زیرساخت ها فعالیت دارند.

السلمی با اشاره به اجرای 50 پروژه از سوی ترکیه در کویت به ارزش حدودی 9 میلیارد دلار، تاکید کرد که روند فزاینده ای میان شهروندان کویتی برای سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه وجود دارد، به گونه ای که شهروندان کویتی در سال 2022، 1671 ملک در ترکیه خریداری کردند.

به گفته این مقام مسئول در کویت، شمار شهروندان کویتی که در سال 2022 از ترکیه بازدید کردند به حدود 480 هزار و 123 نفر رسید.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا