سیاسی

تصمیم اسرائیل برای تخلیه 14 شهرک دیگر در مرز با لبنان

اسرائیل تصمیم گرفت تا 14 شهرک دیگر در مرزهای خود با اسرائیل را تخلیه کند تا مجموع شهرک های تخلیه شده اش در این منطقه به 43 شهرک برسد.

میدل ایست نیوز: به دنبال ادامه درگیری های مرزی میان اسرائیل و لبنان، تل آویو تصمیم گرفت تا 14 شهرک دیگر در مرزهای خود با اسرائیل را تخلیه کند تا مجموع شهرک های تخلیه شده اش در این منطقه به 43 شهرک برسد.

به گزارش «آناتولی» ارتش و وزارت دفاع اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه مشترکی از توسعه طرح تخلیه شهرک های مرزی با بودجه دولتی شامل دیگر نقاط جمعیتی در شمال اسرائیل خبر داد.

طبق این بیانیه، موافقت با توسعه این طرح از سوی یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل انجام و به فرماندهی مناطق شمالی ارتش اسرائیل ابلاغ شده است. این طرح از سوی رؤسای شهرداری ها، وزارت داخله و سازمان داخلی مدیریت بحران وزارت دفاع اسرائیل اجرا خواهد شد.

14 شهرکی که مشمول این طرح اند عبارتند است: سنیر، دان، بیت هلیل، شعار یشوف، هاگشریم، لیمان، ماتسووا، ایلون، گورین، گورنوت هجلیل، ایون مناحیم، ساسا، تسیوعون و راموت نفتالی.

گفتنی است 16 اکتبر جاری وزارت دفاع و ارتش اسرائیل در بیانیه مشترکی اعلام کردند: طرحی برای انتقال ساکنان شمال اسرائیل که در فاصله دو کیلومتری هستند به محل اقامتی با بودجه دولت اجرا خواهد شد.

مرزهای جنوبی لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی در روز شنبه 7 اکتبر، شاهد تنش میان اسرائیلی و لبنان است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا