سیاسی

ارتش اسرائیل از ورود زمینی نیروهایش به نوار غزه خبر داد

سخنگوی ارتش اسرائیل روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که یگانی از نیروهایش شب گذشته با هدف کشتن افراد یک یگان مسلح و گردآوری اطلاعات از اسیران نزد حماس، وارد نوار غزه شدند.

میدل ایست نیوز: «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش اسرائیل، در کنفرانسی مطبوعاتی با تأکید بر اینکه تعداد اسیران اسرائیل در نوار غزه 222 تن است گفت که این تعداد نهایی نیست.

به گزارش «آناتولی»، وی گفت که تعداد کشته‌شدگان ارتش اسرائیل از آغاز جنگ تا کنون به 308 تن رسیده است.

هاگاری افزود: با همه توان برای بازگرداندن اسرا به خانه‌هایشان تلاش می‌کنیم و در این راه از هر طریقی چه نظامی چه اطلاعاتی و چه سیاسی تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل ادامه داد که نیمه شب گذشته (بامداد دوشنبه)  نیروهای زرهی و پیاده‌نظام اسرائیل برای نابود کردن یک هسته مسلح که برای اجرای یک عملیات آماده می‌شد و نیز دستیابی به اطلاعات درباره مفقودان و اسرا وارد خاک غزه شده‌اند.

وی افزود که بیش از هزار جسد و اسیر که همه آنها از حماس هستند در دست نیروهای اسرائیلی است.

هاگاری تأکید کرد که ارتش اسرائیل کاملا مجهز و آماده است و این وضعیت تقویت هم می‌شود و هر لحظه ده‌ها هدف حماس برای آمادگی جهت مرحله بعدی جنگ بمباران می‌شود.

روز گذشته کتائب القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد که یک یگان زرهی اسرائیل را پس از گذشتن چندین متر از حصار مرزی در کمینی در شرق خان یونس گرفتار کرده است.

گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه 7 اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل عملیات «شمشیرهای آهنین» را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به نوار غزه ادامه می دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا