اقتصادیسیاسی

امارات: ویزای شورای همکاری سال آینده اجرا می شود

طبق اعلام وزیر اقتصاد امارات، پیش بینی می شود ویزای یکپارچه شورای همکاری ظرف سال های 2024 و 2025 اجرایی شود.

میدل ایست نیوز: طبق اعلام عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات، پیش بینی می شود ویزای یکپارچه شورای همکاری ظرف سال های 2024 و 2025 اجرایی شود.

به گزارش «الشرق» المری گفت که وزرای گردشگری کشورهای عضو شورای همکاری در هفتمین نشست خود که به تازگی در عمان برگزار شد، ویزای یکپارچه شورای همکاری را تصویب کردند.

وی افزود: تدابیر اجرایی این ویزا ماه آینده از سوی وزرای کشور اعضای شورای همکاری بررسی و تصویب خواهد شد و سپس به نشست آینده سران ارجاع داده می شود.

هدف از این ویزا که امکان سفر به 6 کشور عضو شورای همکاری را می دهد، جذب گردشگران و ماندن آنان در کشورهای عضو شورای همکاری برای مدت طولانی تر است که به تقویت اقتصاد این کشورها کمک خواهد کرد.

پیش از این وزیر اقتصاد امارات اعلام کرد که صدور روادید یکپارچه شورای همکاری که به گردشگران امکان سفر به همه کشورهای عضو با یک روادید را می دهد به زودی آغاز خواهد شد.

وی سپتامبر گذشته در کنفرانسی در ابوظبی گفت که سیستم جدید روادید به افراد دارای اقامت هر یک از کشورهای شورای همکاری اجازه سفر آزادانه بین کشور های عضو شورا را می دهد.

وی افزود که این نظام ممکن است در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شود.

گفتنی است 6 کشور عربستان، امارات، بحرین، عمان، کویت و قطر عضو شورای همکاری هستند.

شهروندان این 6 کشور امکان مسافرت و جابجایی بین مرزهای خود را بدون نیاز به دریافت روادید دارند و روادید یکپارچه به طور خاص برای دارندگان پروانه اقامت کاربرد دارد..

ایده صدور روادید یکپارچه گردشگری به اکتبر 2015 برمی گردد.

در آن زمان کشورهای عضو شورای همکاری در صدد صدور روادید یکپارچه گردشگری بودند که به گردشگران اجازه ورود به 6 کشور شورای همکاری با یک روادید می داد و قرار بود اواسط سال 2016 به طور رسمی صادر شود اما به علت شرایط و دلایل مختلفی این طرح متوقف شد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا