خبر اولسیاسی

السودانی: ائتلاف بین المللی به دعوت رسمی دولت در عراق حضور دارد/ با عوامل حملات راکتی برخورد شود

نخست وزیری عراق ضمن محکوم کردن حمله به مقر مستشاران نظامی ائتلاف بین المللی در عراق، دستور تعقیب عوامل این حملات را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست وزیری عراق حملات به نیروهای خارجی در عراق را محکوم کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (دوشنبه 23 اکتبر) آمده: در حالی که دولت عراق حملات صهیونیستی به ساکنان نوار غزه را محکوم کرده و بارها خواستار پایان اوضاع وخامت بار برادران فلسطینی در پی این حملات شده است، بر مخالفت خود با حملات به پایگاه های عراق که شامل مقرهای مستشاران ائتلاف بین المللی است تأکید می کند.

این بیانیه افزوده: این مستشاران به دعوت رسمی دولت عراق و برای تداوم همکاری با نیروهای امنیتی عراق برای آموزش دادن، توانمندسازی و مشاوره براساس سازوکاری واضح که از سوی مراجع رسمی و دیپلماتیک عراق وضع شده، حضور دارند و نمی توان در زمینه امنیت و سلامت این مقرها سهل انگاری کرد.

در همین راستا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به همه نیروهای امنیتی دستور داده به وظایف خود عمل و قانون را اجرا کرده و عناصر عامل این حملات را تحت پیگرد قرار دهند و به هیچ صورت اجازه آسیب به امنیت و ثبات که با فداکاری های بزرگ نیروهای مسلح محقق شده را ندهند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا