اقتصادی

پیشرفت در مذاکرات شورای همکاری و چین درباره امضای توافق تجارت آزاد

دبیرکل شورای همکاری، تاکید کرد که توافق نامه تجارت آزاد بین شورای همکاری و چین موجب تقویت روابط در همه زمینه ها خصوصا در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری می شود.

میدل ایست نیوز: جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری، تاکید کرد که توافق نامه تجارت آزاد بین شورای همکاری و چین که مذاکرات درباره آن جریان دارد، موجب تقویت روابط در همه زمینه ها خصوصا در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری می شود.

به گزارش «العربی الجدید»، البدیوی در حضور وزرای اقتصاد کشورهای شورای همکاری و «وانگ ون تاو»، وزیر اقتصاد چین، در گوانژو گفت که این توافق نامه تجاری برای بسیاری از کشورها در تمامی ابعاد اقتصادی، منطقه ای و بین المللی سودمند خواهد بود.

وی در ادامه گفت توافق دوجانبه درباره تجارت آزاد ماحصل توافق نامه ای است که در سال 2004 در چارچوب همکاری اقتصادی بین شورای همکاری و چین امضا شده و تا به امروز ده دوره تشکیل جلسه داده است.

او در ادامه بابت اعلام تاریخ امضای نهایی توافق نامه تجارت آزاد بین کشورهای شورای همکاری و چین ابراز امیدواری کرد.

از طرفی دیگر وانگ ون تاو، وزیر اقتصاد چین گفت که تلاش ما علاوه بر تقویت همکاری در زمینه های نفت و گازی این است که در صنایع مرتبط با تولید وسایل حمل و نقل انرژی و حمل و نقل هوشمند نیز همکاری داشته باشیم.

میزان تبادلات تجاری بین شورای همکاری و چین در سال گذشته به 325.8 میلیارد دلار رسید که 209 میلیارد دلار صادرات به چین و 106.8 میلیارد دلار واردات به شورای همکاری انجام شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا