خبر اولسیاسی

کرملین خواستار آزادی فوری تمامی «گروگان»ها توسط حماس شد

کرملین با تأکید بر وجود شماری از شهروندان روسیه در میان کسانی که حماس از اسرائیل به اسارت درآورده، حماس را به آزادی فوری تمامی «گروگان»ها فراخواند.

میدل ایست نیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که بار دیگر بر دعوت خود به آتش بس در اسرع وقت و حل و فصل موضوعات با تکیه بر ایجاد کشور مستقل فلسطین تاکید داریم.

به گزارش «روسیا الیوم» دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: تمامی «گروگان»ها باید به طور فوری و سریع آزاد شوند و این موضع ثابت ماست؛ طبعا ما از حماس خواستار تضمین تمامی «گروگان»ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد که مسکو از تمامی فرصت ها برای برقراری تماس با تمامی طرف های مربوط به درگیری در خصوص آزادی اتباع روس نزد حماس بهره خواهد برد.

پسکوف افزود: در واقع هنوز موفق به این کار نشدیم اما به این تلاش ها ادامه می دهیم.

سخنگوی کرملین توضیح داد که طرف روس تا این لحظه اطلاعات دقیقی ار چگونگی و زمان آزادی «گروگان»های روس ندارد.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز گفت که بیش از 200 اسیر در نوار غزه وجود دارد که همه آنها باید آزاد شوند.

گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه 7 اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی ها و مقدسات آنها به ویژه مسجد الاقصی آغاز کردند.

در این عملیات شمار زیادی از ساکنان اسرائیل توسط نیروهای حماس به اسارت درآمدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا