خبر اولسیاسی

امیر قطر: جنگ بس است

امیر قطر گفت که ما می گوییم (جنگ) بس است، اسرائیل نباید چراغ سبز نامشروط دریافت کند و اجازه کشتار نامحدود به دست آورد.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت که برادران فلسطینی در شرایط سخت فراتر از تصور به سر می برند.

به گزارش الخلیج آنلاین، وی تاکید کرد که سکوت در برابر حمله وحشیانه بی سابقه غیرنظامیان در نوار غزه جائز نیست.

امیر قطر در سخنرانی خود در مراسم افتتاح سومین دور از مجلس شورای قطر، اظهار داشت آنچه در حال رخ دادن است، از جمله زیر پا گذاشتن همه ارزش ها، عرف ها، قوانین دینی و دنیوی نه فقط قوانین بین المللی و اظهارات اسرائیل و علنی مبنی بر نیت های غیرقانونی نظیر کوچاندن و غیره بسیار خطرناک است.

تمیم بن حمد آل ثانی بیان کرد، ما می گوییم (جنگ) بس است، اسرائیل نباید چراغ سبز نامشروط دریافت و اجازه قتل نامحدود پیدا کند و تداوم نادیده گرفتن واقعیت اشغالگران جائز نیست.

وی تاکید کرد که تنها راه تضمین امنیت و ثبات برای دو ملت، آن چیزی است که تاکنون از آن خودداری می شد و آن تحقق صلح عادلانه و پایدار و دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود به صورت کامل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

امیر قطر گفت جنگ هیچ راه حلی ارائه نمی دهد و موجب تشدید رنج و افزایش شمار قربانیان و همچنین احساس عمیق بی عدالتی می شود.

وی خواستار توقف این جنگ که از همه مرزها فراتر رفته، خون ریزی و جلوگیری از پیامدهای این درگیری نظامی بر غیرنظامیان شد.

امیر قطر گفت که ما داعیان صلح و به مصوبات بین المللی پایبند و مخالف تعرض به غیرنظامیان هستیم اما سیاست استانداردهای دوگانه و رفتار به گونه ای که جان کودکان فلسطینی بی ارزش است، را نمی پذیریم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا