سیاسی

محمود عباس: فلسطینیان در سرزمین خود می‌مانند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که هرگونه راه حل مقطعی یا امنیتی برای بحران نوار غزه غیر قابل قبول است.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بر ضرورت آتش بس کامل و بازگشایی گذرگاه‌ها به صورت دائم برای رسیدن کمک و سوخت به نوار غزه تأکید کرد.

به گزارش «الجزیره»، عباس امروز (سه شنبه 24 اکتبر) در كنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فرانسه در رام الله گفت که هرگونه راه حل جزئی یا امنیتی برای غزه غیر قابل قبول است و افزود که فلسطینیان خواستار راه حل سیاسی فراگیر برای بحران هستند.

او گفت که در 24 ساعت گذشته اسرائیل 800 فلسطینی را به قتل رسانده و افزود: «چه کسی در دنیا نابودی کامل یک خانواده و بمباران بیمارستان‌ها را می‌پذیرد؟».

عباس ادامه داد که اسرائیل راه‌حل‌های نظامی را انتخاب کرده و همواره برای تضعیف راه حل دو کشوری کوشیده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت که کشتار غیر نظامیان در دو طرف را محکوم کرده و خواستار آزادی اسرا از سوی هر دو طرف است.

وی با تأکید بر مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان چه از غزه و چه از کرانه باختری، گفت که ملت فلسطین در سرزمین خود استوار خواهد ماند و هیچ جا نخواهد رفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی دعوت خود به تشکیل ائتلافی علیه «گروه‌های تروریستی از جمله حماس» را تکرار کرد.

وی گفت که با هرگونه خشونت مخالف است و حماس را نماینده ملت فلسطین نمی‌داند.

مکرون با تأکید بر اینکه حفاظت از غیر نظامیان یک مسئولیت اخلاقی و حقوقی است، گفت که مصائب غیر نظامیان در غزه را می‌بیند و می‌شنود و خواستار ورود کمک‌های انسانی برای غیر نظامیان در کرانه باختری شد.

وی با اشاره به تلاش برای آزادسازی همه اسرا در غزه از جمله 9 شهروند فرانسوی، از شرکایی که در این مسیر همکاری می‌کنند از جمله قطر قدردانی کرد.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا