سیاسی

هرتزوگ: اگر حزب الله ما را به جنگ بکشاند، لبنان هزینه خواهد داد

رئیس اسرائیل با تأکید بر اینکه ارتش اسرائیل بر برخورد با حماس متمرکز است، گفت اگر حزب الله وارد درگیری شود، لبنان هزینه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه کنفرانس خبری مشترکی با یکدیگر برگزار کردند.

به گزارش «الجزیره» هرتزوگ در این کنفرانس گفت: به نابودی دشمنانمان پایبندیم اما اوضاع پیچیده و حساس است.

وی با بیان اینکه خواستار آزادی تمامی اسیران بازداشت شده هستیم، افزود: از نزدیک بر اوضاع لبنان نظارت داریم؛ حزب الله با آتش بازی می کند. اگر حزب الله ما را به جنگ بکشاند، لبنان هزینه خواهد داد.

رئیس اسرائیل ادامه داد: به دنبال رویارویی در مرزهای شمالی خود با هیچ طرف دیگری نیستیم و بر نابودی زیرساخت های حماس تمرکز داریم.

وی همچنین افزود: «ایران از حزب الله حمایت می کند و هر روز به دنبال برهم زدن ثبات در خاورمیانه است».

در ادامه این کنفرانس خبری، مکرون خطاب به همتای اسرائیلی اش اظهار داشت: تجاوز تروریستی علیه مردم شما در 7 اکتبر، شوکی به فرانسه و تمام جهان بود.

وی افزود: من اینجا هستم تا با اسرائیل ابراز همبستگی کنم و بگویم شما در نبرد با تروریسم تنها نیستید.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: امروز هدف نخست، آزادی بدون تبعیض تمامی «گروگان» است. هرچه در توان ماست برای بازگردانی امنیت و ثبات به اسرائیل و منطقه انجام خواهیم داد.

مکرون همچنین گفت: پیام های روشنی به حزب الله و گروه های تروریستی که ممکن است در این درگیری وارد شوند، فرستادیم. وظیفه ما این است که بدون گسترش دامنه نزاع، با گروه های ترویستی مبارزه کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا