اجتماعیسیاسی

امریکا در پی انتقال 600 هزار شهروند خود از خاورمیانه

نشریه «واشنگتن پست» خبر داد که دولت بایدن خود را برای احتمال نیاز به انتقال صدها هزار نفر از اتباع خود از خاورمیانه آماده می کند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «واشنگتن پست» امریکا به نقل از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نوشت که 600 هزار نفر از اتباع ایالات متحده که در اسرائیل و لبنان زندگی می کنند، موجب نگرانی دولت امریکا هستند.

به گزارش «اسکای نیوز» این روزنامه نوشت که انتقال این اتباع بدترین سناریو در پی جنگ اسرائیل و غزه است.

واشنگتن پست همچنین به نقل از 4 مقام آگاه از طرح های اضطراری کاخ سفید، اعلام کرد که دولت بایدن در حال آمادگی برای حالت نیاز به انتقال صدها هزار نفر از اتباع امریکایی از خاورمیانه، در صورت عدم مهار تنش ها در غزه است.

این موضوع که واشنگتن پست آن را «وحشت آور» توصیف کرده همزمان با آمادگی اسرائیل برای حمله زمینی به غزه با کمک های تسلیحاتی و کارشناسی امریکا است.

مقامات آگاه دولت امریکا که مشروط بر عدم افشای نامشان با واشنگتن پست گفت و گو کردند، افزودند که علیرغم اینکه مقامات امریکایی تاکید دارند که انتقال این حجم از اتباع، بدترین سناریو است و گزینه های دیگر محتمل تر به نظر می رسد، اما همچنان اتباع امریکایی ساکن اسرائیل و لبنان، به طور ویژه ای مایه نگرانی اند.

گفتنی است طبق برآورد وزارت خارجه امریکا، هنگام حمله حماس به اسرائیل، حدود 600 هزار تبعه امریکایی در اسرائیل و 86 هزار تبعه دیگر نیز در لبنان حضور داشتند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا