سیاسی

امضای چندین تفاهم‌نامه میان قطر و کره جنوبی

امیر قطر و رئیس جمهور کره جنوبی در مراسم امضای چندین یاداشت تفاهم میان دو کشور حضور یافتند.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز چهارشنبه در دیوان امیری قطر در دوحه از یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) دو طرف درباره تقویت روابط میان دو کشور و راه های حمایت و توسعه آن در زمینه های مخلتف به ویژه حوزه انرژی، سرمایه گذاری و فرهنگ گفت و گو کرده و مهم ترین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

در این دیدار امیر قطر ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور کره در تحکیم روابط همکاری و مشارکت به گونه ای که منافع دو کشور را محقق کند، سهیم باشد.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز بر تمایلش به توسعه روابط همکاری میان دو کشور و پیشبرد آن به سوی افق های گسترده تر در زمینه های متعدد و نیز تقویت همکاری میان دو کشور در سطوح منطقه و جهان تاکید کرد.

پس از این دیدار سران قطر و کره جنوبی در مراسم امضای تعدادی تفاهم‌نامه میان دو کشور در زمینه های اطلاعات ملی مکانی، ساخت و ساز هوشمند و کشاورزی هوشمند حضور یافتند.

در این مراسم همچنین یادداشت تفاهمی در زمینه شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های استارت آپ ها و تفاهم‌نامه‌ای درخصوص ایجاد چارچوبی برای ترویج تجارت و سرمایه گذاری امضا شد.

گفتنی است کره جنوبی دومین شریک تجاری قطر است و حجم تجارت میان دو کشور در سال 2021 به حدود 12.5 میلیارد دلار رسید.

قطر با قراردادی طولانی مدت حدود یک سوم مصرف گاز طبیعی مایع کره جنوبی را تامین می کند و سئول نیز کالاهای مختلفی از جمله خودرو، تجهیزات ساخت و ساز و محصولات الکتریکی به دوحه صادر می کند.

منبع
قنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا