اجتماعیاقتصادی

برنامه‌ریزی عربستان برای 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری

وزیر گردشگری عربستان خبر داد که این کشور در نظر دارد 800 میلیارد دلار برای توسعه بخش گردشگری خود سرمایه‌گذاری کند.

میدل ایست نیوز: «احمد بن عقیل الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان گفت که کشورش در مقایسه با کشورهای گروه 20 بیشترین پیشرفت را در بخش گردشگری داشته است به طوری که تعداد گردشگرانی که وارد عربستان شده‌اند به بیش از 30 میلیون گردشگر رسیده است که به معنای تحقق 40 درصد هدف این کشور در بخش گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، الخطیب در سخنانی در یک کنفرانس درباره گردشگری بیان کرد که هدف ما رشد صنعت گردشگری و افزایش سفرهای داخلی و خارجی با هدف افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور از 3 درصد در سال 2019 به 10 درصد در سال جاری است.

وی افزود عربستان سعودی به منظور پیشرفت صنعت گردشگری 800 میلیارد دلار، از طریق پروژه های دریای سرخ، الدرعیه و القدیه، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

او ادامه داد، کشور برای سرمایه‌گذاری کلان و توسعه گردشگری، با سازمان ملل متحد و سازمان جهانی گردشگری و شورای گردشگری همکاری نزدیک دارد.

الخطیب در پایان، از تاسیس بزرگترین دانشگاه گردشگری جهان در ریاض برای تأمین نیروی کار دارای مهارت های گوناگون برای تعامل با گردشگران خبر داد.

گزارش سازمان جهانی گردشگری در ماه مه نشان می دهد که عربستان جهش بزرگی در میان کشورهای جذب کننده گردشگر نسبت به سال های قبل داشته است و با رشد 64 درصدی طی سه ماهه نخست سال 2023 در رتبه دوم قرار گرفت.

عربستان در سال 2022 نیز با 12 رتبه افزایش در جایگاه 13 بیشترین جذب گردشگر جهان جای گرفته بود. در سال 2019، رتبه این کشور 27 در جهان بود.

همچنین عربستان به لحاظ درآمد از گردشگری در سال 2022 در مقایسه با 2019 با 16 رتبه افزایش در رتبه 11 جهان جای گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا